خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۵۹% هلندی ها خواهان تعطیلی مدارس ابتدایی مذهبی هستند!

ادیان نیوز/ درحالی که اخیرا بحث هایی جنجالی بر سر آموزش دروس اسلامی درمدارس مساجد برای کودکان در جریان است، یک نظرسنجی مشخص کرد که اکثریت مردم هلند خواهان تعطیلی مدارس ابتدایی دینی هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nltimes، براساس نظرسنجی موریس د هوند ، اکثریت مردم هلند طرفدار تعطیلی مدارس ابتدایی مذهبی هستند. ۵۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که باید تمام مدارس مبتنی بر دین در هلند تعطیل شوند.
هفته گذشته برخی گزارش ها مبنی بر اینکه قوانین شریعتی اسلامی در مدارس مساجد تدریس می شوند، سبب بروز بحث هایی در این کشور شد.  در پی بحث های جنجالی نظرسنجی از رای دهندگان هلندی خواسته بود نظرشان را در خصوص تعطیلی مدارس مذهبی بدهند.
۵۴ درصد از رای دهندگان هلندی به آزادی آموزش و پرورش مانند آنچه در قانون اساسی این کشور به آن اشاره شده اعتقاد داشتند و آن را بسیار خوب می دانستند. با این حال ۹۰ درصد آنان به آموزش های مذهبی در مدارس اعتراض کرده و خواستار این شدند که دولت بودجه این مدارس را قطع کند. ۱۴ درصد پاسخ دهندگان نیز گفته بودند که آنچه در مساجد و مدارس یکشنبه های کلیساها تدریس می شود هیچ ارتباطی به دولت ندارد و دولت نبایستی در امور خصوصی مردم دخالت کند.
۸۵ درصد پاسخ دهندگان نیز فرستادن کودکان با پیشینه اسلامی را به مدارس مذهبی مغایر با انسجام دانستند. ۷۰ درصد گفته اند که هیچ مدرسه اسلامی دیگری نباید در هلند ساخته شود.در این میان ۶۹ درصد پاسخ دهندگان نیز گفته بودند که مدارس مسیحی ارتدوکس نیز مباحث مشابه به دانش آموزان می آموزند و این مبحث محدود به مدارس اسلامی نمی شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.