خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اتهام زنی رژیم آل سعود علیه شیعیان قطیف و احساء در پی بمباران ارامکو

ادیان نیوز/ رژیم آل سعود از هر فرصتی برای تحریک و حمله زبانی و مسلحانه علیه شیعیان قطیف و احساء استفاده می کند و مقامات این رژیم اکنون بدون توجیه و دلیلی برای انتقام جویی از شیعیان عربستان، آنان را در تنگنا قرار می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رژیم آل سعود از هر فرصتی برای تحریک و حمله زبانی و اسلحه ای علیه شیعیان قطیف و احساء استفاده می کند و مقامات این رژیم بدون توجیه و دلیلی برای انتقام جویی از شیعیان عربستان، آنان را در تنگنا قرار می دهند و با شمشیر طایفه گری وارد عمل می شوند.
در پی بمباران شرکت های نفتی “ارامکو” در قلب شبه جزیره عربستان که یکی از بزرگترین منابع نفتی جهان است و این حمله یکی از بزرگ ترین حملات علیه زیر ساخت نفتی این کشور به شمار می رود، سؤالاتی در خصوص توانایی ریاض در دفاع از سرزمین خود در برابر موشک های پیشرفته یمن مطرح می شود.
حزب انصار الله یمن حملات پهبادی را در واکنش به استمرار ائتلاف متجاوزان به رهبری عربستان علیه یمن آغاز کرده و سخنگوی نیرو های مسلح یمن تاکید کرده تا زمان توقف تجاوز علیه یمن به این حملات ادامه می دهد.
سخنگوی نیرو های مسلح یمن در بیانیه ای از تمامی انسان های شریف و آزاده منطقه که یمن را در رنج ها و سختی ها حمایت کردند، قدردانی نمود و این تشکر باعث شد برخی تحلیلاتی در خصوص مردم منطقه شرقی عربستان ارائه دهند و با وارد کردن اتهام، بگویند که این عملیات ممکن است در قطیف و احساء انجام گرفته باشد؛ این در حالی است که از دیدگاه نظامی، اقتصادی و اجتماعی این غیر ممکن است که اهالی منطقه شرقی ارزاق خود را که توسط رژیم آل سعود به غارت می رود، مورد هدف قرار دهند.
تحریک علیه کارمندان شیعه “ارامکو” و منطقه قطیف و احساء
زمانی که دود از کارخانه های “ارامکو” بلند شد و حجم بزرگی از خسارت را بر کشور وارد کرد، مقامات رژیم آل سعود کینه و دشمنی طایفه ای خود را سر شیعیان قطیف و  احساء خالی کرده و در خصوص محل پرتاب پهباد شک نموده و اینگونه وانمود کردند که شیعه باعث تمامی عملیات تخریبگرانه در کشور است؛ این در حالی است شیعیان عربستان علی رغم زندگی در این کشور از ثروت ها و منابع آن بی بهره هستند و به خاطر سلطه حکومت از آن محروم می باشند.
شبکه های اجتماعی پُر از کینه های طایفه ای علیه شیعیان العوامیه و تحریک علیه آنان شد و در این شبکه ها شیعیان متهم به خیانت شدند و برخی به تحریک علیه کارمندان شیعه شرکت “ارامکو” و منطقه قطیف و احساء نموده و برای بسیج کردن و تحریک تلاش کردند.
از جمله شعار های آنان این بود؛ «شیعیان و کارمندان “ارامکو” را پیدا کن»، «این حمله ممکن است از العوامیه انجام گرفته باشد».
طه الحاجی وکیل و فعال حقوقی گفت: طایفه گری ریشه دار عربستان، به جای متهم کردن دولت عربستان که ما را وارد بحران یمن کرده و در اداره سیاسی و نظامی جنگ شکست خورده، از هر فرصتی برای اتهام زنی به شیعه استفاده می کند.
فؤاد ابراهیم پژوهشگر سیاسی و مخالف رژیم آل سعود اشاره کرد: بدون شک تجاوز ظالمانه و وحشیانه علیه ملت یمن و خسارت زدن به ثروت ملت ها محکوم است.
نابودی رژیم آل سعود آرزوی مظلومان و ستم دیدگان منطقه است
حمزه الشاخوری فعال سیاسی مخالف رژیم آل سعود گفت: شرکتی که مورد حمله قرارگرفته ۱۱۱ کیلومتر با منزل من در العوامیه در استان قطیف فاصله دارد و من فرزند سرزمینی هستم که آل سعود آن را اشغال کرده و از ثروت های آن برای جنگ افروزی و ویرانی استفاده می کند.
وی از اینکه ملت مظلوم یمن در دادن پاسخ دردناک به رژیم آل سعود موفق شدند، ابراز خشنودی کرد و گفت: از بمباران این منطقه و شرکت که باید منبع خیر و رشد باشد برای خانواده و ملت و کشورم که توسط آل سعود اشغال شده، ناراحت شدم.
الشاخوری تصریح کرد: آزادگان و انسان های شریف شبه جزیره زمانی که دیدند ملائکه الهی با حمله دردناک به عمق استراتژیک آل سعود از آنان انتقام می گیرند، خوشحال شدند و این محال است که شهروند آزاده و شریف با اشغالگری آل سعود همدردی کند.
این مخالف رژیم آل سعود ادامه داد: بدون شک ملت های جهان عربی و اسلامی از این بمباران خوشحال شدند؛ چرا که نابودی رژیم آل سعود آرزوی مظلومان و ستم دیدگان منطقه است و تحقق این آرزو بدون هزینه و تحمل رنج و تقدیم کردن شهدا امکان پذیر نیست.
اتهام زنی، ایجاد رعب و وحشت و بازداشت دو جوان در قطیف و احساء
الشاخوری در بخش دیگر سخنان خود گفت: رژیم آل سعود برای دست یازی به اهالی قطیف و احساء اقدام به اتهام زنی علیه آنان کرده و با نیرو های نظامی در میان مردم این منطقه ایجاد رعب و وحشت می کند.
وی افزود: رژیم بازداشت و حملات توجیه ناپذیر خود را آغاز می کند و دو روز پیش تعدادی از جوانان بازداشت شده و یک خانم در منطقه العوامیه توسط عناصر نظامی مورد حمله قرار گرفت.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.