خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح سالن آرایش زنانه برای بانوان مسلمان در توکیو

ادیان نیوز/ یک سالن آرایش مخصوص بانوان به تازگی در شهر توکیو افتتاح شده و خدمات ویژه ای از جمله حریم خصوصی، سجاده های نماز و شامپوی بدون الکل در اختیار آنان قرار می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک سالن آرایش زنانه که به تازگی در شهر توکیو پایتخت ژاپن افتتاح شده است، با ارائه خدمات ویژه به زنان مسلمان ، برای آن ها حریمی خصوصی ایجاد کرده ، سجاده های های نماز و شامپو بدون الکل در اختیار آنان قرار می دهد.

داها  دانشجوی ۲۴ ساله اهل اندونزی که از شش سال پیش تاکنون در ژاپن زندگی می کند و به این سالن آرایشی رفته و می گوید که بسیار خوب است و آن را به دوستانش توصیه کرده است.

در این آرایشگاه خصوصی، زنان مسلمان می توانند با خیال راحت حجاب خود را بردارند تا موهایشان کوتاه یا رنگ کنند بدون اینکه نگران دیده شدن توسط مردان نامحرم باشند. گفتنی است بیشتر آرایشگاه های ژاپن مختلط بوده و این خصوصیت در آنجا وجود ندارد.

ناوکی اوکاموتو ، ۴۳ ساله ، رئیس سازمان ارتقاء  کاری در ژاپن می گوید: زمانی که مطلع شدم درخواست و تقاضا برای سالن های خصوصی از سوی زنان وجود دارد دستور ایجاد چنین مکانی را دادم.

اوکاموتو گفت: ما دوست داریم مشتریان مسلمان نیز از امکاناتی که وجود دارد بهره مند شوند.

گفتنی است اخیرا راه اندازی سالن های آرایش مخصوص بانوان محجبه و مسلمان در کشورهای غربی رو به افزایش گذاشته است. در سال ۲۰۱۷ ، یک سالن زیبایی فقط برای زنان مسلمان در  بروکلین آمریکا افتتاح شد و به زنان محجبه مکانی ارائه داد که بتوانند با خیال راحت موهای خود را بدون ترس از هرگونه مزاحمت کوتاه کنند.

سالن دیگری برای زنان مسلمان در ماه فوریه گذشته در ایالت ماساچوست آمریکا افتتاح شد و به اولین سالن و آبگرم ایالتی تبدیل شد که به طور ویژه برای زنان مسلمان تأسیس شده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.