خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شوراهای اسلامی باید در تصمیم سازی‌ها مشارکت داشته باشند 

شیراز-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: شوراهای اسلامی باید در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های در راستای توسعه این استان مشارکت و نقش فعال داشته باشند.

عبدالرضا قاسمپور روز پنج شنبه در جلسه شورای اسلامی استان فارس افزود: شوراهای اسلامی نماینده مردم هستند و باید تذکرات لازم را به مدیران دهند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی استان فارس، استانداری فارس را در ارزیابی عملکرد مدیران استان کمک دهند، شورای اسلامی استان غیر از نظارت بر پروژه‌های اجرایی، عمرانی و اقتصادی بر دستگاه هایی اجرایی نظارت کند تا ادارات مردمی عمل  و حرمت مردم را حفظ کنند.

معاون استاندار فارس گفت: در صورت تمایل شورای اسلامی استان فارس می توانیم زمانی را در جلسه شورای اداری استان برای انتظارات و گلایه های این شورا نسبت به دستگاه های اجرایی اختصاص دهیم.انتقاد سازنده باعث پیشرفت شهرستان‌ها و استان می شود؛ شورای اسلامی استان با ارتباطی که با شهر و روستا دارد می تواند یک تحرکی را در ادارات استان ایجاد کند.

وی به ظرفیت ها و پتانسیل های استان فارس اشاره کرد و یادآور شد: مردم در همه عرصه ها مشارکت جدی دارند، در بحث خیرین استان فارس یکی از موفق ترین استان های کشور است.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه آرامش کنونی استان زمینه را برای کار و تلاش و سازندگی ایجاد کرده است، گفت: در این شرایط باید همه در کنار یکدیگر قرار گیرند و از فرصت پیش رو استفاده کنند.

قاسمپور با بیان اینکه هرچقدر شوراهای شهر و روستا قوی تر و توانمند تر شوند راحت تر می توانند وظیفه نظارتی خود را انجام دهند خطاب به شوراهای اسلامی افزود: سرمایه گذاری و رونق تولید و ایجاد اشتغال را در دستور کار قرار دهید و موانع و کارشکنی هایی که در سطح استان می شود را گزارش دهید.در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توقع این است آنچه در بیانیه گام دوم آمده یعنی حرکت جهادی مدیران و کارشناسان، محقق شود.

وی اضافه کرد: حرکت جهادی حرکت خلاف قانون و عادی نیست حرکت خارج از روال عادی است که باید دنبال شود. شوراهای اسلامی وجود روحیه جهادی و حرکت انقلابی را در شهرستان ها بررسی کنند؛ باید کاری کنیم قانون و اخلاق در جامعه حاکم شود چرا که اگر قانون و اخلاق حاکم نباشد اثری از سرمایه گذاری و رونق تولید و توسعه استان نخواهد بود.

قاسمپور اظهارکرد: در شرایط سختی که جمهوری اسلامی با آن مواجه است و در شرایط مواجهه با تحریم های ظالمانه و جنایات آمریکا، دولت تدبیر و امید با همه توان کار می کند و دولت در چشم انداز ۲۴ ماهه تلاشش این است امید را در دل مردم زنده نگه دارد و دیپلماسی فعالی با دنیا داشته باشد و به معیشت مردم و اشتغال توجه جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی همه در کنار هم حضور داشته باشیم می توانیم از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

معاون استاندار فارس همچنین به انتقادات برخی اعضای شورای اسلامی استان به عملکرد دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: با تدبیر استاندار با تذکر اصلاح عملکرد ادارات دنبال می شود و مدیران اداراتی که با تذکر اصلاح نمی شوند و توان اصلاح ندارند جابجا خواهند شد.

معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در سال جاری گفت: بحث مشارکت از اهداف اصلی و مهم در انتخابات سال جاری است که شوراهای اسلاممی در این زمینه نقش آفرین هستند که انتطار است به افزایش مشارکت مردم در انتخابات کمک کنند.

قاسمپور افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا از اصول معطل مانده قانون اساسی بود که به همت دولت اصلاحات شکل گرفت و روز به روز نقش مردم در تصمیم گیری پر رنگ می شود. دشمنان به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند که باید تلاش کنیم زمینه برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات فراهم شود.

علی خرمی رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز در این جلسه گفت: استان فارس بزرگترین تشکیل شورایی را در سطح کشور دارد. در شورای اسلامی استان فارس همه اعضا همکار و همگام با دولت تدبیر و امید هستند و به دولت کمک کردند.

وی ادامه داد: کل اعتباری که برای شورای اسلامی استان پیش بینی شده ۱۳۰ میلیون تومان بوده که بسیار ناچیز است به گونه ای نزدیک به هشت ماه است که هنوز حق جلسه اعضا را پرداخت نکردیم.
رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: شوراها تنها نهادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی در کشور فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اگر دولت به تشکل های مردمی اعتقاد دارد باید نهادهای قانونی را حمایت کند به وضعیت ساختمان شورای اسلامی استان اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی استان باید یک ساختمان قابل قبول باید داشته باشد که از مدیران ارشد استان خواستار حمایت در این زمینه هستیم.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: ملت ایران توانستند با سربلندی از جنگ تحمیلی بیرون بیایند. برای رفتن به جبهه کسی دنبال تفکرات سیاسی نبود، همه تفکرات و ادیان در این هشت سال در جبهه های نبرد حضور داشتند. همه مردم ایران در این ۴۰ سال مقاومت کردند، کسی نمی تواند بگوید مملکت متعلق به شخص خاصی است، مملکت متعلق به تمام مردم ایران است.

سید عبدالرزاق موسوی نایب رئیس شورای اسلامی عالی استان ها نیز در این جلسه گفت: این شورا ۱۳ تفاهم نامه در بخش های مختلف با سازمان ها داشته است اما در استان ها هنوز پیگیری نشده که باید پیگیری لازم صورت بگیرد چرا که با این تفاهم نامه ها بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان ها قابل حل شدن است.

مصطفی هاشمی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس نیز در این جلسه به سوالات اعضای شورای اسلامی استان در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی توسعه روستاها پاسخ داد.

وی در این جلسه گفت: تفاهم نامه خوبی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای عالی استانها منعقد شده و ما خیلی راغب هستیم با شوراها همکاری داشته باشیم و در راستای تفاهم نامه کارها را بهتر پیش ببریم. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همواره در تعامل نزدیک با شوراهای اسلامی بوده و این همکاری های مشترک در بسیاری از دستورالعمل ها نهادینه شده است.

وی در بحث اختصاص کد پروژه به روستاها بیان کرد: این موضوع باید در شورای برنامه ریزی شهرستان ها تصویب و به تایید سازمان برنامه و بودجه برسد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در ادامه به بحث بهسازی روستاها اشاره کرد و گفت: در بحث بهسازی روستاها میانگین بهسازی صورت گرفته در کشور ۴۵ درصد است در حالی که این میانگین در استان فارس ۴۸ درصد است.

هاشمی همچنین پیرامون مسائل و مشکلات طرح هادی روستاها افزود: طرح هادی روستا دوره ۱۰ ساله دارد و تا زمانی که طرح جدید تهیه و اجرایی نشود، طرح قبلی اجرا می شود، هر زمان بافت روستا پر شد می توان تقاضای الحاق به طرح داد و این موضوع در قانون پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در بحث تفکیک اراضی قانون متولی را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش بینی کرده که این اقدام براساس قانون در روستاها صورت می گیرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در ادامه با بیان اینکه واگذاری زمین ها در روستاها به نرخ کم و دولتی است، گفت: در استان فارس ۶۵ درصد واحدهای مسکن روستایی بازسازی و مقاوم سازی شده در حالی که میانگین کشوری ۴۵ درصد است.

۹۲۵۴ /  ۶۱۱۳

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.