خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گردهمایی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در قم آغاز شد

قم – ایرنا – دومین گردهمایی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در عرصه اربعین و چهارمین همایش هیات های فعال در عرصه اربعین، روز پنجشنبه به همت جامعه ایمانی مشعر در شبستان مسجد مقدس جمکران در قم آغاز شد.

دبیر این گردهمایی در این مراسم اظهار داشت: این دوره برخلاف دوره‌های گذشته بر موضوع‌های کلان و تخصصی اربعین متمرکز است تا مدیران موکب‌ها و کاروان‌ها با ظرفیت بیشتری ماموریت های خود را انجام دهند.

محمدحسین طاهری اربعین و تمدن نوین اسلامی را محور اصلی این همایش عنوان کرد و افزود: این گردهمایی متشکل از ۶ کمیسیون تخصصی تحت عنوان اربعین و تعمیق روابط دو ملت ایران و عراق، اربعین و نقش جبهه فرهنگی در مواجهه با زوار غیر ایرانی، اربعین و تعمیق روابط ادیان و مذاهب، اربعین و نقش آن در اعتلای معنوی و معرفتی زائران، اربعین و خانواده و اربعین و انعکاس رسانه‌ای و بازتاب جهانی است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین در حاشیه این مراسم، افزود: این نمایشگاه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ امروز و همچنین ۱۴ تا ۲۴ فردا در شبستان امام هادی(ع) مسجد جمکران دایر می‌باشد.

وی افزود: ارائه طرح موکب سیار، راه‌اندازی موکب‌های بهداشت و درمان، مدیریت و تشریح وظایف برنامه‌های فرهنگی و آیین‌های موکب، راهکارهای تامین مالی و جمع‌آوری نذورات و استفاده از ظرفیت‌های مردمی موکب‌های ایرانی از موضوع‌های موردبحث در میزگرد مدیران موکب‌ها است.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به حوزه حمل‌ونقل، تبیین ظرفیت‌های اسکان در نجف و کربلا، تشریح نکته‌های کلیدی کاروان‌های اربعین برای زیارت و تبیین برنامه‌های فرهنگی نیز ویژه میزگرد مدیران کاروان‌هاست.

مسئول جامعه ایمانی مشعر نیز در ادامه این مراسم با تبیین برنامه‌های این جامعه در اربعین حسینی تصریح کرد: امسال برنامه‌های ویژه‌ای با زبان‌های مختلف آذری، اردو و انگلیسی تدارک دیده‌شده است.

رحیم آبفروش با اشاره به یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های جامعه مشعر در اربعین گفت: پیاده‌روی و تجمع عاشقان و سوگواران حسینی به‌عنوان یک حرکت بین‌المللی هم‌زمان با اوج پیاده‌روی اربعین طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در دستور کار قرارگرفته است.

این گردهمایی تا فردا ادامه یافته و با برگزاری نمایشگاه جامع اربعین به کار خود پایان می‌دهد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.