خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شهرداری پیشنهادی برای ساماندهی تردد موتورسواران به مجلس ارائه دهد

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با انتقاد از اینکه شهرداری نابسامانی در تردد موتورسیکلت‌ها را به بی‌توجهی مجلس نسبت داده است از این نهاد خواست تا پیشنهاد خود برای ساماندهی این بخش را به مجلس ارائه دهد.

یوناتن بت کلیا درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری  خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی براینکه شهرداری در رابطه با دلایل تردد نابسامان موتورسیکلت‌ها توپ را به زمین مجلس انداخته و معتقد است باید نمایندگان به ایجاد قانون در این زمینه بپردازند، گفت: متاسفانه اغلب مسئولان در مواجهه با انتقاداتی پیرامون نحوه عملکردشان توپ را به زیر پای دیگری انداخته و در انجام وظایفی که برعهده دارند، سلیقه‌ای عمل کرده و سعی می‌کنند از زیر بار رفع مشکلات فرار کنند.

مجلس در کدام شاخه از ترافیک تهران دخالت کرده است؟

نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون مجلس در کدام شاخه از ترافیک تهران دخالت کرده است؟ آیا شهرداری و شورای شهر از مجلس در این خصوص درخواست کرده‌اند که در شرایط کنونی گناه بی‌نظمی در این حوزه را به گردن این قوه می‌اندازند؟

وی تصریح کرد: شهرداری باید از مجلس درخواست کند تا بتواند در جهت رفع این مشکلات گام بردارد و چنانچه این نهاد از نمایندگان درخواست کرد، اما به نتیجه نرسید، به عنوان یک نماینده از مسئولان آن عذرخواهی می‌کنم، اما تا زمانی که این درخواست به فراکسیون مدیریت شهری و روستایی ارائه نشده، مجلس قصوری در این زمینه نداشته است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، تاکید کرد: مجلس در رسیدگی به تمام لوایح یا پیشنهادات دولت، نهادها و ارگان‌ها نهایت تلاش خود را به‌ کار می‌گیرد تا حتی با قید فوریت، آنها را به نتیجه برساند.

وی افزود: موتورسواران که اغلب برای تامین معیشت خانواده‌هایشان تلاش می‌کنند، باید به غیر از دریافت گواهینامه موتور، دوره‌های آموزشی لازم برای تردد صحیح در خیابان را نیز بگذرانند تا بتوان از این طریق از مشکلات ناشی از شیوه نامطلوب تردد موتورسواران جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون در چین یا ویتنام که از موتورسیکلت بیشترین استفاده را می‌کنند، کما اینکه تعداد زیادی از افراد این کشورها از این نوع وسیله نقلیه برای تردد استفاده می‌کنند، با نظم خاص و با حرکت بین خطوط تردد می‌کنند، اما در ایران با عجله حرکت کرده یا برغم اینکه ورود موتورسیکلت‌ها به تونل‌ها ممنوع است، تعداد زیادی از آنها وارد این فضا می‌شوند و حتی بین خودروها حرکات مارپیچی هم دارند که باعث بروز تصادف و تلفات ناشی از آن می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به طور مقطعی با موتورسیکلت‌های متخلف برخورد کرده و اقدام به جمع‌آوری آنها و انتقالشان به پارکینگ می‌کند، اما گاه جریمه این موتورسواران مانع از آن می‌شود که حتی برای دریافت موتورسیکلت خود مراجعه کنند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: شهرداری بجای اینکه برای رفع مشکلات ناشی از نابسامانی در تردد خودروها توپ را به زمین مجلس بیندازد، پیشنهاد خود را برای ساماندهی این بخش به فراکسیون مدیریت شهری و روستایی ارائه دهد تا چنانچه لازم باشد، طرحی در این زمینه تدوین شود که برای تبدیل آن به قانون تلاش کنیم./

پایان پیام

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.