خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد از حذف ردیف‌های بودجه‌ای مرتبط با لایروبی رودخانه‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از حذف ردیف‌های بودجه‌ای مرتبط با لایروبی رودخانه‌ها، گفت: کشور به طرح جامع برای جلوگیری از سیل نیاز دارد.

یوناتن بت‌کلیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عدم لایروبی رودخانه ها و سدها با وجود آغاز فصل بارندگی، گفت: یکی از دلایل اصلی سیل، عدم لایروبی رودخانه‌ها و سدها آن هم در چند دهه متوالی بود به همین دلیل وزارت نیرو باید این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهد.  

یکی از دلایل اصلی سیل  عدم لایروبی رودخانه‌ها و سدها آن هم چند دهه متوالی بود به همین دلیل وزارت نیرو باید این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهد

تحمیل آسیب‌های جانی و مالی به مردم در زمان وقوع سیل در پی بی‌برنامگی مسئولان

نماینده مردم آشوری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نداشتن برنامه‌ریزی برای مواجه با حوادث طبیعی همچون سیل، مسئولان را غافلگیر می‌کند و در ادامه آسیب‌های بسیار جانی و مالی به مردم می‌رسد.

لایروبی رودخانه‌ها می‌تواند به سرعت تخلیه سیلاب از مسیر رودخانه کمک کند

وی با یادآوری جلسات متعدد کمیسیون‌های عمران و انرژی با وزرای نیرو، راه و شهرسازی و… جهت بازسازی تخریب‌های ناشی از سیل و جلوگیری از وقوع مجدد این تخریب‌ها، افزود: لایروبی دهانه‌های رودخانه می‌توانست در زمان وقوع سیلاب، به سرعت در تخلیه سیلاب از مسیر رودخانه کمک کند.

کشور به طرح جامع پیشگیری از سیل نیاز دارد

وی با بیان اینکه کشور به طرح جامع پیشگیری از سیل نیاز دارد لذا باید مطالعات جامع سیلاب با نگاهی کاملا تخصص محور کلید خورد، اضافه کرد: در این طرح جامع باید تمامی عوامل و راهکارها در بستر مطالعات دقیق دیده شود.

ردیف‌های بودجه‌ای مرتبط با لایروبی حذف می‌شوند!

به گفته وی دولت و در رأس همه نهادها، سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگو باشند که چرا بودجه‌ای که به‌منظور لایروبی رودخانه‌ها مصوب می‌شود، تخصیص نیافته و ردیف‌های بودجه‌ای حذف می‌شوند؟

عدم لایروبی رودخانه‌ها را حلقه مفقوده مدیریت سیلاب

عضو کمیسیون عمران مجلس عدم لایروبی رودخانه‌ها را حلقه مفقوده مدیریت سیلاب در اغلب رودخانه‌های کشور دانست و افزود: در سیلاب‌های اخیر  بی‌تدبیری خسارات فراوانی به‌وجود آورد، سهل‌انگاری در انجام امور اولیه مدیریت شهری نیز ازجمله عواملی است که در تشدید بحران سیل مشاهده شد./

پایان پیام

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.