خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انقلاب مصری‌ها علیه حکومت نظامی شکل می‌گیرد

یک تاجر مصری تبعیدی مردم مصر را دعوت به تظاهرات کرد. ویگفت: این یک انقلاب مردم است ما باید به صورت یکجا پیوند برقرار کنیم و سازماندهی حرکت به میادین اصلی را انجام دهیم.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از البوابه، محمد علی تاجر تبعیدی مصری روز شنبه ویدیوی جدیدی منتشر کرد که خواستار راهپیمایی میلیون نفری جمعه آینده برای سرنگونی رژیم رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی شد.

 

این تاجر مصری سال هاست در کشور اسپانیا زندگی می کند. وی دولت نظامی عبدالفتاح السیسی و ارتش را به فساد گسترده متهم می کند. وی از مردم مصر خواست میادین اصلی شهر را پر کنند.

 

علی گفت: این یک انقلاب مردم است ما باید به صورت یکجا پیوند برقرار کنیم و سازماندهی حرکت به میادین اصلی را انجام دهیم.

 

در یک نمایش نادر از مخالفت ها ، صدها مصری اواخر جمعه در خیابان های قاهره ریختند و شعارهایی از جمله اخراج سیسی سر دادند. معترضان خواستار استعفای رئیس جمهور مصر شدند.

 

دست کم ۷۴ نفر پس از درگیری بین جمعیت و پلیس در پایتخت دستگیر شدند.

 

جمعه گذشته صدها هزار کاربر توییتر با انتشار پست های جداگانه ای خواستار استعفای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر شدند.

 

این بزرگترین تظاهرات الکترونیکی از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور فقید مصر بوده است. هشتگ جمعه خشم و اخراج سیسی جمعه هفته گذشته در سراسر فضای مجازی منتشر شد.

پایان پیام/۴۲

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.