خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تصمیم مسلمانان شهر کنت انگلستان برای ساختن مسجد زیبا و نمونه

ادیان نیوز/ رئیس مسجد کانتربری در شهر کنت انگلستان ضمن بیان اینکه اسلام هراسی هنوز یک معضل برای جامعه اسلامی محسوب می شود، خبر از ساخت مسجدی جدید و نمادین داد که همه اجازه ورود به آن را داشته باشند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kentlive، رئیس جامعه اسلامی شهر کنت در کانتربری انگلستان، در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن ابراز نگرانی از اسلام هراسی، اظهار داشت که اعضای جامعه اسلامی قصد دارند یک مسجد نمادین و برجسته بسازند که نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی اعضای کانتربری شناخته شده و ارزشمند باشد و همه مردم (مسلمان و غیرمسلمان) اجازه ورود به آن را داشته باشند.
بشید می گوید که به محض گرفتن مجوز ساخت و ساز، قرار است یک مسجد زیبا با تمامی ویژگی ها از جمله مناره و منبر ساخته شود.
بشید گفت: یک مسجد بسیار زیبا خواهد بود. ما بودجه ساخت مسجد را از پیش داریم و منتظر تاییده از سوی شورای شهری هستیم.

اسلام هراسی ادامه دارد
بشید سوهاون رئیس مسجد کانتربری می گوید: مساجد در این منطقه  هنوز هدف حملات نفرت محور اسلام هراسی قرار می گیرند. اگر این ها نفرت نیست، چرا ساختمان های دیگر را هدف قرار نمی دهند و فقط به سراغ مساجد می روند؟
رئیس ۶۶ ساله مسجد که از سال ۲۰۰۸ مسئولیت مسجد را به عهده داشته می گوید: ماه می سال گذشته یک نامه حاوی پودر سفید برای ما ارسال شد و خود مسجد نیز چندین مرتبه مورد حمله خرابکاران قرار گرفته است. و هنوز هم جرایم نفرت محور علیه مسجد ادامه دارند.
وی افزود: دو یا سه مرتبه در سال اتفاق می افتند. اخیرا یک نفر دروازه را خراب کرده است. وی مست بود اما من فکر نمی کنم که مستی توجیه باشد. هنوز هم اتفاق می افتد و من فکر می کنم که اسلام هراسی انگیزه اصلی آن است.

خدمات خیریه مسجد
گفتنی است مسجد شهر کنت در سال های گذشته با جمع آوری خیریه از اعضایش نقشی حیاتی در کمک به نیازمندان و بی خانمان ها داشته است.
بشید خاطر نشان کرد که برخلاف رفتارهای ناخوشایند علیه اقلیت ها، ما همچنان درباره آینده مثبت اندیش هستیم و می خواهیم ساختمان جدیدی بسازیم.
بشید می گوید: ما رابطه بسیار خوبی با تمامی مردم داریم و داشته ایم. گاهی به بی خانمان ها غذا می دهیم و به آنان اجازه می دهیم به اینجا آمده، حمام کنند و لباستمیز داشته باشند. در ایام ماه مبارک رمضان نیز غذای نذری به مردم می دهیم. برای مثال هرشب ۱۳۰-۱۵۰ نفر از مردم محلی را غذا می دادیم. ما همچنین کمک های مالی برای پروژه های خیریه به ویژه هنگام وقوع حوادث طبیعی جمع آوری می کنیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.