خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام ستیزان افراطی کِبک، بیشترین عاملان حملات نفرت محورند

ادیان نیوز/ در حالی که پلیس کبک در کانادا حاضر نشد گزارشی از اسامی گروه های افراطی به خبرنگاران بدهد، اما نام دو گروه راست افراطی و اسلام ستیز در گزارش جرایم نفرت محور پلیس به چشم می خورند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، گروه راست افراطی که ۶ ماه پیش از حمله تروریستی به مرکز اسلامی کبک در کانادا، سر خوک جدا شده ای را به مسجد فرستاده بود، در رابطه با دیگر حوادث نفرت محور در گزارش پلیس به آن اشاره شده است.
 این افراد یک سر خوک متعفن را در ایام ماه مبارک رمضان سال ۲۰۱۶ درحالی که پیام «نوش جان» روی آن گذاشته شده بود به مرکز اسلامی فرستادند.  این درحالی است که پلیس هرگز کسی را در رابطه با پرونده مذکور بازداشت نکرده است. نام این گروه تروریستی در دو گزارش دیگر پلیس در ارتباط با «ترویج نفرت» و «ارعاب عمومی» ذکر شده بود.
خبرگزاری کانادایی سی بی سی از دسامبر سال ۲۰۱۷ ، در تلاش بوده تا اطلاعات بیشتری در رابطه با ماهیت حوادث و جنایات نفرت در شهر کبک کسب کند. در عین حال پلیس حاضر نشد گزارشی شامل اسامی گروه های نفرت محور و راست گرا در کبک را به خبرنگاران تسلیم کند.
براساس داده هایی که پلیس مایل به تهیه آن بوده است ، حدود ۸۰ از ۲۸۰ واقعه نفرت انگیز که از سال ۲۰۱۳ به پلیس گزارش شده مسلمانان را هدف قرار داده اند. و با توجه به بررسی اخیر داده ها، ۱۲۰ مورد از این ۲۸۰ حادثه جرم محسوب می شوند.
 در این میان نام سه گروه «هویت کبک» و «آتالانت» و «اتحاد طوفان» در این گزارش دیده می شوند. گروه آتالانت دائما با انتشار عکس هایی با ماسک اسکلت، شعارهای ضدمهاجرت سر داده و مسلمانان را تهدید می کنند. گروه اتحاد طوفان نیز شعارهای علیه قوانین شریعت در مرز آمریکا و کانادا سر می دهند.
دیوید پویتراس در این میان سخنگوی پلیس گفت که ظاهر شدن اسامی گروه های مذکور حاشیه به این معنا نیست که اعضای آنها تحت تحقیقات قرار گیرند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.