خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور یکی از رهبران شیعی سنگال در مراسم افتتاح مسجد جامع شهر داکار+ تصاویر

ادیان نیوز/ روز گذشته و در حاشیه مراسم افتتاحیه مسجد جامع شهر داکار پایتخت کشور آفریقایی سنگال یکی از رهبران شیعی این کشور در این مراسم باشکوه حضور یافت و با جمعی از علما و شخصیت های سیاسی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، صبح روز گذشته مسجد جامع شهر داکار پایتخت کشور سنگال موسوم به «مسجد مسالک الجنان» با حضور مسئولین کشوری و لشکری، علما و رهبران دینی و مذهبی، نمایندگان ادیان و جمع قابل توجهی از مردم مسلمان این کشور افتتاح شد.
شیخ شریف محمد علی حیدر، یکی از رهبران مطرح مذهب تشیع سنگال، در حاشیه این مراسم مهم با دوست و همتای خود، شیخ محمد منتخا بصیر، پیر و مرشد طریقت تیجانیه این کشور دیدار و در زمینه پاره ای از مسائل بحث و تبادل نظر کرد.
لازم به ذکر است، در انتهای این مراسم، مرشد طریقت تیجانیه کشور سنگال، شیخ محمد منتخا بصیر؛ ضمن اشاره به حضور و مشارکت شیعیان این کشور در زمینه های دینی و فرهنگی از زحمات و جانفشانی های مذهب تشیع در راستای اعتلای اهداف شریعت تشکر و قدردانی کرد و به پاس تشکر از خدمات شیخ شریف محمد علی حیدر از رهبران تشیع در سنگال، وی را ملقب به لقب «خادم الرسول» کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.