خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبران اسلامی تایلند خواستار توقف رصد فعالیت دانشجویان مسلمانان شدند

ادیان نیوز/ رهبران مسلمان تایلندی ضمن ارسال نامه ای به رئیس کل پلیس این کشور خواستار توقف ایجاد فهرست دانش آموزان مسلمان و فعالیت هایشان در دانشگاه ها شده و این اقدام را غیرقانونی توصیف کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از benarnews، پیشوایان ارشد مسلمانان تایلند روز سه شنبه از پلیس این کشور خواستند، دستوری را که بر اساس آن دانشگاه ها باید فهرستی از دانشجویان مسلمان و فعالیت هایشان تهیه کنند، لغو کند.
در نامه ای به چاکتیپ چایچیندا، رئیس کل پلیس تایلند، شیخ الاسلام عزیز فیتک کامپون گفت: این اقدام تبعیض آمیز و ضد قانون اساسی بود.
وی گفت: دفتر شیخ الاسلام در مورد این موضوع مطلع شده است و نگرانی زیادی دارد زیرا اگر شعبه های ویژه پلیس این تحقیقات و فشار را علیه دانشجویان آغاز کند، این امر تبعیض آشکار علیه شهروندان مسلمان است و با ماده ۲۷ قانون اساسی مغایرت دارد که می گوید هر نفر باید از نظر قانونی از نظر حقوق ، آزادی و حمایت از قانون برابر باشد.
عزیز در این نامه گفت: دفتر شیخ الاسلام از (رئیس پلیس) درخواست می کند تا دستور دهد که پلیس شعبه ویژه از اجرای اقدامات ناعادلانه علیه مسلمانان و همه گروه های دیگر برای حفظ ثبات و امنیت کشور خودداری نماید.
در این نامه آمده است که جمع آوری چنین اطلاعاتی می تواند موجب ایجاد تفرقه بین گروه های مختلف در سراسر تایلند و بیگانگی بیشتر مردم در منطقه  «جنوب عمیق» شود که برخی از مسلمانان قومی مالایی هستند که بیش از ۱۵ سال درگیر جنگ مسلحانه برای استقلال بودند.

منطقه «جنوب عمیق» با مالزی مرز دارد و استان های پاتانی ، ناتاتیوات و یلا و چهار منطقه را در همسایگی سونگ خالا شامل می کند. از زمان ظهور شورش جدایی طلبانه در سال ۲۰۰۴ ، تقریباً ۷۰۰۰ نفر در خشونت ها در منطقه کشته شده اند.
وی گفت:  دولت برای ایجاد آگاهی و عشق به میهن باید به طور عادلانه و مستقل بر کشور حکومت کند. … تبعیض مردم را بیگانه می کند و ممکن است به تلاش های جدایی طلبانه منجر شود.  
ویسوت بینلات ، یکی از مسئولان دفتر شیخ السلام ، روز سه شنبه گفت: ما می پذیریم که در حقیقت ، افراط گرایان مسلمان در آنجا هستند ، اما پلیس باید بطور جداگانه با آنها برخورد کند و دانش آموزان مسلمان را درگیر نکند .

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.