خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسلمانان در مورد اثرات منفی قانون ممنوعیت سفر ترامپ درکنگره شهادت می دهند

ادیان نیوز/ برای نخستین بار مسلمانان در آمریکا فرصتی به دست آوردند تا در پارلمان نمایندگان آمریکا رفته و درباره اثرات منفی قانون ممنوعیت سفر مسلمانان که دونالد ترامپ گذاشته شهادت دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، پارلمان نمایندگان آمریکا برای نخستین بار جلسه ای درباره اثرات منفی قانون ممنوعیت سفر مسلمانان به چندین کشور با اکثریت مسلمان که توسط دونالد ترامپ گذاشته شد خواهند گذاشت.
در نخستین روز این جلسه اسماعیل الغزالی یک مسلمان یمنی تبار، روز سه شنبه در پیشگاه کنگره آمریکا قرار گرفت و درباره اثرات منفی این فرمان اجرایی بر روی خودش و همسر و فرزندان کوچکش در ایالات متحده صحبت کرد.
الغزالی ۲۶ ساله در جلسه مشترک  مشترک دادگسری مجلس و نظارت فرعی گفت: من هرگز نتوانسته ام دخترم را ملاقات کنم. من هرگز او را در آغوش نگرفته ام. من او را فقط از طریق عکس ها و فیلم ها دیده ام.   
الغزالی در سال ۲۰۰۰ به عنوان یک کودک به ایالات متحده آمد  و با کار در یک فروشگاه موفق شد در شهر نیویورک زندگی کند.
وی گفت که همسرش باید واجد شرایط می شد ، اما پس از ملاقات پنج دقیقه ای با یک افسر کنسولی ، ویزای وی رد شد. اکنون ، خانواده جوان وی در یمن جنگ زده گیر افتاده اند.
برای نخستین بار ، مسلمانان آمریکایی  توانستند در جلسه کنگره  در مورد اثرات منفی ممنوعیت سفر ترامپ که چندین کشور با اکثریت مسلمان را هدف قرار داده بود،   شهادت دهند. این ممنوعیت در حال حاضر برای افرادی که از ایران ، لیبی ، سومالی ، سوریه ، یمن و کره شمالی و همچنین برای مقامات دولتی ونزوئلا وارد می شوند ، اعمال می شود.
عبدالله دهزنگی ، ایرانی و ساکن دائم قانونی در ایالات متحده ، شرح سه سال انتظار برای گرفتن ویزا برای همسر ایرانی خود را توضیح داد. دهزنگی ، که دارای مدرک دکترا است ، در سال ۲۰۱۵ برای انجام تحقیقات در زمینه بیوانفورماتیک در یک دانشگاه آمریکایی به ایالات متحده منتقل شده بود. او و همسرش هر دو بیش از ۱۰ سال پیش ایران را ترک کردند و دیگر برنگشته بودند ، و در عوض در مالزی زندگی می کردند.
دهزنگی ، ۳۶ ساله ، گفت که رؤیاهای ما همه پس از اعلام ممنوعیت ورود مسلمانان از هم پاشیده شد.  ویزای همسرش رد شد و وی از آن زمان در استرالیا زندگی می کند.
وی گفت: “امید ما این بود که برای پیگیری مشاغل خود به ایالات متحده حرکت کنیم و خانواده های خود را بسازیم. بسیاری دیگر داستانهای مشابه ، سختی های مشابه ، دلخوری و اندوه مشابه دارند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.