خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازسازی حرمین عسکریین به روایت تصویر

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، به مناسبت چهاردهمین سالروز انفجار حرمین عسکریین، آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) با انتشار تصاویری از گنبد و بارگاه حرمین عسکریین بین سالهای ۲۳ محرم ۱۴۲۷ هجری و ۲۳ محرم ۱۴۴۱ هجری از وضعیت بازسازی حرمین پرده برداشت.

ساعت ۷ صبح چهارشنبه ۲۷ محرم ۱۴۲۷ هجری تروریستهای تکفیری متعلق به القاعده شاخه عراق به رهبری «ابومصعب زرقاوی» با وورد به حرمین عسکریین به کارگذاری ۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره داخل حرمین، آن را منفجر کردند.

این انفجار به فروریختن آجرهای طلاکاری شده گنبد، کاشی کاری دیوار حرمین و تخریب بخشی از مناره آن سمت چپ منجر شد. شدت این انفجار به گونه ای بود که برخی از مصالح حرمین تا شعاع نیم کیلومتر دورتر پرتاب شد. اما استحکام بنا باعث شد تا بدنه اصلی حرمین سالم باشد.

تروریستها ۲۷ جمادی الاول ۱۴۲۸ هجری برای دومین بار حرمین عسکریین را مورد هدف قرار دادند و به بمب گذاری در این حرمین اقدام کردند که به تخریب مناره سمت راست حرمین منجر شد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.