خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشست مشترک «صلح» در فیلیپین برگزار شد

به گزارش ادیان نیوز( ردنا)، به مناسبت روز جهانی صلح (سازمان ملل متحد) و به همت دانشگاه مسیحی دلاسال، نشست مشترک «صلح» با حضور شخصیت‌های مذهبی و علمی در شهر داس ماریناس فیلیپین برگزار شد.

خانم ماریا سیسیلیا، معاون رییس دانشگاه لاسال در سخنانی، ابراز امیدواری کرد تا صلح در جهان و بخصوص در منطقه جنوب فیلیپین حکم فرما شود.

مایکل بروگتون، معاون امور مذهبی دانشگاه لاسال به عنوان دومین سخنران در این مراسم، با تأکید بر ایجاد صلح و دوستی در بین جوامع اظهار کرد: امروز ما شاهد حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران که باعث افتخار ماست.

جعفری‌ملک در سخنرانی خود در این مراسم، به بررسی مسئله صلح از منظر اسلام پرداخت و گفت: صلح به عنوان یکی از بنیادی‌ترین نیازهای بشر در طول تاریخ، همواره کانون توجه و معرکه آرای فیلسوفان و متفکران بوده است. بنابراین هریک از فیلسوفان، نظری دراین باب ارائه داده‌اند.

رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین افزود: صلح واژه‌ای آشنا برای همه تمدن‌ها وادیان بوده و یکی از مطرح‌ترین واژه‌هایی است که در مکاتب مختلف رواج داشته است. در همه ادیان و مکاتب دنیا صلح و دوستی دارای مقبولیت عمومی است، در واقع با وجود همه تضادها و دوری‌های موجود در تاریخ بشری صلح امری است که هیچ اندیشه مخالف ندارد، انسان‌ها همواره در پی برقراری صلح بودند و یکی از اهداف فرستاده شدن پیامبران بعد از توحید همین امر بود و برابری و برادری که شعار همه پیامبران بود صلح نامیده می‌شود.

وی همچنین، در خصوص صلح در اسلام گفت: اسلام پیروان خویش را به رعایت آرامش و سلامت فراخوانده و هر امری که صلح و سلامت جامعه را بر هم زند، پیروی شیطان می‌داند چنانکه قرآن می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌ اید، همگی در صلح و آشتی درآیید و از گام‌های شیطان، پیروی نکنید که او دشمن آشکار شماست. بقره/۲۰۸

جعفری‌ملک ادامه داد: شیعیان معتقدند که حضرت عیسی مسیح(ع) به همراه امام دوازدهم شیعیان حضرت مهدی(عج) برای ایجاد و برپایی صلح و عدالت ظهور خواهند کرد.

خانم سالانگ کاپانگ salang kupang سخنران دیگر این مراسم بود. وی با اشاره به حادثه مراوی و آوارگی کودکان و خانواده‌های مسلمان و غیر مسلمان در استان جنوبی فیلیپین گفت: ما در بخش کوچکی از کشورمان شاهد جنگ و ویرانی بوده‌ایم که حاصل آن آوارگی خانواده‌های زیادی بود. امیدواریم که در سایه گسترش معنویت و عقلانیت، دین صلح در جامعه گسترش یابد.

در ادامه، دانشجویان خارجی و نمایندگان سازمان‌های مختلف مردم نهاد به بیان مطالب خود پیرامون موضوع صلح پرداختند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.