خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کاربردهای چسب سنگ و کاشی در صنعت ساختمان‌سازی

سروریس بازار ادیان‌نیوز (ردنا): سنگ و کاشی از آن دسته از مواد و مصالح بسیار کاربردی هستند که استفاده از آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی ضرورت دارد به گونه‌ای که در راه‌پله‌ها، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، حمام، دیوارها، نمای ساختمان و … از سنگ و کاشی استفاده می‌کنند. در گذشته برای چسباندن سنگ و کاشی بر روی سطوح مختلف از جمله سطوح افقی، عمودی و شیب‌دار از سیمان استفاده می‌کردند که از معایب زیادی برخوردار بود. از مهم‌ترین معایب سیمان می‌توان به تلف کردن زمان زیادی از ساخت‌و‌ساز یک پروژه ساختمانی اشاره کرد علاوه‌بر این استفاده از سیمان برای چسباندن سنگ و کاشی، بسیار کثیف‌کننده بود و ممکن بود رد آن بر روی سنگ و کاشی بماند که جلوه خوبی نداشت.

اما با گذشت زمان و پیشرفت و توسعه صنعت ساختمان‌سازی به ویژه استفاده از مواد و مصالح جدید و کاربردی مانند چسب سنگ و چسب کاشی تمامی این مسائل برطرف شد به گونه‌ای که معماران و استادکاران دیگر مجبور نیستند از سیمان برای چسباندن سنگ و کاشی استفاده کنند و با استفاده از چسب سنگ و کاشی در کمترین زمان ممکن و به راحتی سنگ‌ها و کاشی‌ها را بر روی سطوح افقی، عمودی و شیب‌دار می‌چسبانند. از این‌رو می‌توان گفت که چسب سنگ و کاشی از پرکاربردترین مواد ساختمانی هستند که استفاده از آن‌ها ضرورت دارد. ادامه این مطلب را دنبال کنید تا شما را بیشتر با کاربردهای این نوع چسب‌های ساختمانی آشنا کنیم.

چسب سنگ

از چسب سنگ برای چسباندن قطعات سنگین سنگ‌ها بر روی سطوح مختلف به صورت افقی، عمودی و شیب‌دار استفاده می‌کنند. چسب سنگ یکی دیگر از چسب‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان است که استفاده فراوانی از آن برای چسباندن سنگ‌ها در نمای ساختمان یا داخل ساختمان و محوطه آن می‌شود. جالب است بدانید که از چسب سنگ حتی برای چسباندن بتن‌ و سرامیک‌هایی که از ابعاد بزرگی برخوردار هستند نیز استفاده می‌شود. چسب سنگ را به دو صورت تولید می‌کنند، یک نوع از چسب سنگ با استفاده از رزین اپوکسی تولید می‌شود و نوع دیگر آن نیز با استفاده از پلی استر تولید می‌شود. اما بین این دو نوع چسب سنگ تفاوتی وجود دارد چراکه چسب سنگی که با استفاده از رزین اپوکسی تولید می‌شود نسبت به چسب سنگی که با استفاده  پلی استر تولید می‌شود از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چسب سنگ این است که در برابر تغییرات جوی، نفوذ آب و همچنین سرما و گرما از مقاومت بالایی برخوردار است و البته قدرت چسبندگی آن نیز خیلی بالاست به گونه‌ای که خیلی سریع خشک می‌شود.

·        کاربردهای چسب سنگ

چسب سنگ برای چسباندن سنگ، بتن، سرامیک‌های بزرگ ضد اسید، کاشی‌های ضد اسید و آجر بر روی هر نوع سطوحی از جمله سطوح افقی، عمودی و شیب‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که از چسب سنگ می‌توان برای چسباندن سنگ بر روی سطوح غیر متعارف مانند فایبرگلاس و حتی برای چسباندن فولاد به بتن نیز استفاده کرد.

چسب سنگ و کاشی -۲

چسب کاشی

چسب کاشی جایگزین بسیار مناسبی برای سیمان است همانطور که اشاره کردیم در گذشته از سیمان برای چسباندن کاشی‌ها و سرامیک‌ها استفاده می‌کردند اما این روش از معایب بسیار زیادی از جمله طولانی شدن مدت زمان چسباندن کاشی‌‌ها و سرامیک‌ها برخوردار بود اما اکنون با استفاده از چسب کاشی که از مقاومت بالایی نیز برخوردار است در مدت زمان کوتاهی تمامی کاشی‌ها و سرامیک‌ها را به بهترین شکل ممکن بر روی سطوح می‌چسبانند.

البته چسب کاشی در دو نوع  پودری و خمیری ساخته و تولید می‌شود. معماران و استادکارها زمانی که در حال پیاده‌سازی یک پروژه ساختمانی بزرگ هستند از چسب کاشی پودری استفاده می‌کنند چراکه سطح کار آن‌ها بسیار وسیع است. چسب کاشی پودری حدود ۳۰ کیلوگرم است که باید برای استفاده ۹ لیتر آب را با آن مخلوط کرد که درنتیجه خمیری تولید می‌شود که از آن برای چسباندن کاشی استفاده می‌کنند. چسب کاشی خمیری نیز نسبت به چسب کاشی پودری از چسبندگی بالاتری برخوردار است اما برای سطوح کاری وسیع مانند یک پروژه ساختمانی بزرگ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بیشتر برای چسباندن کاشی در یک محدوده مشخص و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین نکته‌ای که معماران هنگام استفاده از چسب کاشی برای چسباندن کاشی در سطوح مختلف رعایت می‌کنند این است که به خوبی سطحی که قرار است بر روی آن کاشی بچسبانند را تمیز می‌کنند تا در مرحله چسباندن کاشی مشکلی ایجاد نشود و مهم‌تر از همه کاشی به بهترین شکل ممکن بر روی سطح موردنظر چسبانده شود.

·        کاربردهای چسب کاشی

برای چسباندن سنگ، کاشی، سرامیک بر روی سطوح مختلف در سرویس بهداشتی، کف‌پوش، آشپزخانه و … از چسب کاشی استفاده می‌کنند. چسب کاشی با مزایای متعددی که دارد کمک چشم‌گیری به صنعت ساختمان‌سازی کرده است. یکی از مهم‌ترین مزایای چسب کاشی سرعت بالای آن در نصب و چسباندن کاشی است که تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. علاوه‌بر این چسب کاشی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است به گونه‌ای که در برابر زلزله نیز مقاوم است و نسبت به سایر متریال‌ها از قابلیت ضد ارتعاشی خیلی کمتری برخوردار است. اگر قصد دارید این چسب کاربردی را خریداری کنید می‌توانید به فروشگاه اینترنتی تکنوساخت، بزرگترین مرجع آنلاین صنعت ساختمان مراجعه کنید.

مرجع آنلاین صنعت ساختمان

برای خرید هر یک از چسب‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان می‌توانید به فروشگاه اینترنتی تکنوساخت که به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین صنعت ساختمان شناخته می‌شود، مراجعه کنید. سایر محصولات فروشگاه اینترنتی تکنوساخت شامل انواع شیرآلات، انواع محصولات پلاستیکی و انواع رنگ است. راه‌های ارتباطی با فروشگاه آنلاین تکنوساخت به شرح زیر است:

آدرس : تهران، فلکه دوم صادقیه،خیابان مرودشت، پلاک۶، واحد ۱۰ شرقی

شماره‌های تماس۰۲۱-۴۴۳۸۰۷۴۵  :-   ۰۹۱۲۹۲۳۳۷۷۸

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.