خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار سفیر سوئیس در تهران با نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران امروز چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ با اسفندیار اختیاری کسنویه یزد نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

اختیاری در این دیدار با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه، گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه محدودیت‌ها به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

وی افزود: با توجه به جایگاه کشور سوئیس انتظار می‌رود سیاست های مستقلی در برابر آمریکا اعمال نماید.

نماینده زرتشتیان در مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در ایران افراد به تشابهات خود افتخار می‌کنند و به اختلافات یکدیگر احترام می‌گذارند و به همین دلیل است که پیروان ادیان الهی در ایران در طول هزاران سال همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر دارند، این در حالی است که با همین ادیان الهی در برخی کشورهای اطراف رفتارهای خشونت آمیز می شود.

وی در پایان از اقدامات مثبت و بی طرفانه دولت سوئیس در حل مسائل بین المللی به ویژه مسائل مرتبط با منطقه خاورمیانه تشکر نمود.

مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران در این دیدار روابط دو کشور را خوب توصیف نمود و بر توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

سفیر سوئیس در ادامه با اشاره به اقدام آمریکا در خروج از برجام بر پایبندی کشورهای اروپایی به این توافق بین المللی تاکید کرد و افزود: سوئیس و کشورهای اروپایی به تقویت و تحکیم همکاری با جمهوری اسلامی ایران مصمم هستند.

پایان پیام/ت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.