خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وجود مساجد با سبک ایرانی در برخی شهرهای تجاری چین

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، پاسکال یونیون شنبه ۶ مهرماه در کنفرانس بین المللی گفت‌وگوی بین ادیان و گفت‌وگوی‌ بین فرهنگی در مسیر جاده ابریشم در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، با بیان اینکه مفتخرم که بخشی از تز دکترایم در زمینه اسلام در چین را در این نشست ارائه کنم، عنوان کرد: با بررسی پنج شهر چین که مرکز تجاری بوده اند، بقایای ادیان مختلف قابل مشاهده است. در این ۵ شهر مرکز تجاری می توان معابد مذاهب مختلف را دید و حتی بقایای مساجد به سبک ایرانی نیز در یکی از این شهرها قابل رؤیت است.

وی تصریح کرد: صحبتهایی در زمینه نخستین تماس بین اسلام و چین وجود دارد که به قرن چهاردهم در دوران مینگ برمی گردد و امروزه برخی از این مسلمانان چینی وجود دارند که برخی از علائم اسلام را در آئین های چینی خود رعایت می کنند.

یونیون با اشاره به غبارروبی مقبره ها توسط چینی ها از آن به عنوان احترام از این مکان ها نام برد و گفت: در این فستیوال از آئین های اسلامی بهره گرفته می شود و انواع نذری ها و سنبل های اسلامی چون قران وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سنبل های اسلامی برای احترام به نیاکانشان همچنان وجود دارد، به مقبره ها هدیه می دهند و این رفتار جزو آئین های آنها شده است و نوعی تلفیق مذهبی در آن وجود دارد به نوعی که چینی ها انواع غذا را به نیاکانشان ارائه می دهند آن هم بدون گوشت خوک در حالیکه خودشان گوشت خوک مصرف می کنند اما در این آئین از ارائه این گوشت خودداری می شود.

نماینده کشور سوئیس در اجلاس جهانی راه ابریشم در پایان یادآور شد: سجده در برابر تصویر مکه را در بین این چینی ها مشاهده می کنیم که این آیئن از راه جاده ابریشم دریایی به چین رسیده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.