خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پایبندی فزاینده مسلمانان فرانسه به هویت دینی شان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، پس از گذشت ۳۰ سال از آغاز نخستین بحران حجاب در شهر کری فرانسه، مجله فرانسوی « لوبوان» در مقاله مطبوعاتی با عنوان« تفکر مسلمانان فرانسه چیست؟» گزارش داد: تحقیقات به دست آمده از مسلمانان فرانسه نشان می دهد که نزدیک به ۷۰ درصد از مسلمانان این کشور پوشش حجاب را تایید می کنند.

در این مقاله آمده است که ۷۴ درصد از جوانان زیر ۲۵ سال در این تحقیقات داشتن حجاب را تایید کردند و می توان گفت که جوانان مسلمان، حجاب را به عنوان هویت دینی خود پذیرفته اند.این تحقیقات حاکی از آن است که پایبندی مسلمانان فرانسه به هویت دینی شان در این سالها افزایش یافته است، به طوری که نسبت کسانی که در یک روز به مساجد می روند، به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

براساس این تحقیقات، در سال ۱۹۸۹ میلادی در زمان بحران حجاب دانش آموزان شهر کری که به دلیل حجابشان از رفتن به مدرسه منع شدند، تنها ۷ درصد از مسلمانان به مساجد می رفتند.گفتنی است، اسلام در دهه هشتم و نهم میلادی وارد فرانسه شد و امروز دومین دین بزرگ در فرانسه به شمار می آید.. فرانسه پس از آمریکا دومین کشور در جهان به شمار می آید که بیشترین اقلیت اسلامی را در خود جای داده است. براساس آمار گزارش شده نزدیک به پنج تا شش میلیون مسلمان در این کشور ۶۰ میلیونی زندگی می کنند. مسئله حجاب در فرانسه یکی از مسایل جنجال برانگیز در سالهای کنونی است. به طور که هرنوع پوششی را که نماد آشکار دینی داشته باشد، در مدارس ممنوع اعلام کردند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.