خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گره خوردن دین و هنر، عامل تمایز شرق از غرب است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ حجت الاسلام سیدحسین محمد نواب روز یکشنبه در نشست کارشناسی گفت‌وگو و تاثیرات میان ادیان و معنویات در مسیر جاده ابریشم افزود: اسلام نقاط مشترک بسیاری همچون خدا و نبوت با ادیان مسیحیت و یهودیت دارد.

وی تصریح کرد: سنت‌گرایان گوهر دین را «عرفان» می‌دانند و عرفان اسلامی با عرفان شرقی و بودایسم ارتباط بیشتری دارد و این گوهر عرفانی رابطه خوبی را بین ادیان شرقی به وجود آورده است.

محمد نواب با اشاره به اینکه ادیان شرقی قابل احترام هستند، افزود: چین از زمان‌های بسیار دور مهد علم بوده و حتی پیامبر اسلام توصیه کرده‌اند که علم را بجویید حتی اگر در چین باشد.

نماینده دانشگاه ادیان ایران گفت: ما به هر اثر هنری نگاه می‌کنیم، نشانه‌هایی از دین وجود دارد و آثار زیادی وجود دارند که در خدمت دین بوده‌اند.

او با اشاره به اینکه معماری‌ها نیز الهام گرفته از عبادتگاه‌ها بوده اند، افزود: آثار هنری در ادیان مختلف قبل از اینکه جنبه زیبایی داشته باشند جنبه آرام بخش دارند و تلاش بر این بوده که آرامش را القا کنند و بیشتر جنبه کارکردی داشتند تا جنبه زیبایی.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از ایرنا، در اجلاس جاده ابریشم که از اول مهر آغاز شده و تا شامگاه امروز ادامه می یابد، ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور جهان حضور دارند.

این مهمانان از کشورهای فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.