خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گفت‌و‌گوی ادیان به همکاری ادیان بینجامد/ ادیان مانند نور یاری‌گر یکدیگر هستند

به گزارش ادیان نیوز، «حجت‌اله ایوبی»، ۶ مهر ماه در کنفرانس بین‌المللی گفت و گوی ادیان و مذاهب اجلاس جهانی راه ابریشم گفت: مسئله گفت‌وگوی ادیان در فرهنگ ایرانیان یک امر طبیعی و شناخته شده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: به قول شمس تبریزی «نورها جمله یار یکدیگرند» ما ادیان را نور می‌دانیم و معتقدیم این نورها یاری‌گر یکدیگرند.

ایوبی گفت: در ایران مولانا این سخن شمس را پرورش داد و گفت همه ادیان مانند چراغ هستند، وقتی از چراغ و ظاهر عبور کنیم به نور جان و معنا نگاه دست می یابیم که همه یکی هستند و مشخص نیست نور از کدام چراغ است.

وی ادامه داد: با حضور در شهرهای مختلف ایران می‌بینید که مسجد، کنیسه و کلیسا در کوچه و پس کوچه‌های آنها وجود دارد که این امر نشان از آن دارد که در این سرزمین احترام به ادیان امری کاملا تاریخی و طبیعی است.

ایوبی با اشاره به اینکه در کشور ما ادیان از اختلافات عبور کرده‌اند و تمرکز آنها بر روی مشترکات است گفت: در کنار گفت‌وگوی ادیان باید به همکاری ادیان برسیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.