خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیین اربعین باعث همگرایی ادیان الهی است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، ولی‌الله حیاتی روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان در جمع خبرنگاران، بر ترویج فرهنگ اربعین حسینی تاکید و اظهار کرد: این همایش عظیم باعث تقویت یکپارچگی عالم اسلام شده و پیروان اهل بیت و مذاهب اسلامی را به هم نزدیک‌تر می‌سازد.

وی افزود: دشمنان اسلام می‌خواهند با توطئه های حساب شده، با دامن زدن به اختلاف بین شیعه و سنی، حج و اربعین و ایرانی و عربی، همایش دشمن شکن اربعین را کمرنگ جلوه دهند و آنان این توطئه ها را بسیار حساب شده طراحی کرده اند.

وی بر رعایت آداب این سفر معنوی تاکید کرد و گفت: در این مراسم وارد کشور خارجی خواهیم شد که همه باید نظام و امنیت را بپذیریم و قوانین و مقررات آنان را رعایت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر مردمی بودن این آیین تاکید کرد و افزود: دستگاه های مسئول باید روند برگزاری این آیین معنوی را تسهیل کنند تا زائران بدون هیچ مشکلی از مرز خارج شده و پس از زیارت و عزاداری به سلامت به موطن خود بازگردند.
حیاتی با بیان اینکه خراسان شمالی برای حضور پرشور در کنگره عظیم اربعین آماده است، گفت: تسهیل‌گری در امور زائران اربعین حسینی باید مورد توجه و در دستور کار همه متولیان امر باشد و از سویی مردم نیز باید ثبت نام و عزیمت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

تدارک ۷ موکب برای اربعین 

رئیس ستاد اربعین حسینی خراسان شمالی گفت: این استان امسال هفت موکب، شامل چهار موکب رسمی و سه موکب افتخاری، برای خدمات رسانی به زائران اربعین تدارک دیده است و استان تهیه ۱۱ هزار وعده غذای گرم در هر وعده را تعهد کرده است که اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.
حیاتی گفت: با پیگیری استان در سال های آینده دارای سازه‌های ثابت در مرز مهران خواهد شد که این سازه ها در مراسم اربعین حسینی و راهیان نور غرب کشور مورد استفاده زائران قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: زمان استقرار موکب های خراسان شمالی در مرز مهران ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در کشور عراق ۱۶ تا ۲۷ مهرماه تعیین شده است.
وی گفت: در مبادی خروج مرزی گذرنامه های موقت برای زائران صادر می شود اما شرط لازم برای صدور این گذرنامه ها ثبت نام زائران در سامانه سماح است.

حیاتی با بیان اینکه امسال در حوزه حمل و نقل هیچ گونه افزایش قیمتی برای زائران اربعین حسینی نداریم، اظهار داشت: نقش دولت در مراسم اربعین حسینی تقویت زیرساخت ها است که امسال چهار میلیارد ریال برای تجهیز زیرساخت ها در مرز مهران پیش بینی شده و مابقی هزینه ها و امکانات مورد نیاز توسط مردم مومن و خیر استان تامین شده است.

تاکنون ۹ هزار و ۵۱۶ نفر در خراسان شمالی برای شرکت در آیین اربعین حسینی در کربلای معلا، در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

پارسال ۹ هزار و ۸۳۸ نفر از خراسان شمالی در همایش پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده بودند که پیش بینی می شود این رقم تا ۵۰ درصد افزایش داشته باشند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.