خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همایش «جوامع مسلمان در اروپا و آمریکای شمالی» در دانشگاه بوستون برگزار گردید

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، انستیتوی فرهنگ ، دین و امور جهانی، یک مرکز موضوعی وابسته به مدرسه مطالعات جهانی فردریک  اس. پردی در دانشگاه بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا، در روز ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ همایشی با عنوان «جوامع مسلمان در اروپا و آمریکای شمالی: تحولات  و چالش های معاصر» برگزار کرد.

تیموتی لانگمن ، مدیر انستیتو و استاد مدرسه مطالعات جهانی، و همچنین جان مانداویل  استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی، رئیس انجمن مطالعات اسلامی و مسلمانان آمریکای شمالی و استاد دانشگاه ایالتی پورتلند در افتتاحیه این همایش صحبت کردند.

در این همایش یک روزه چندین جلسه گفتگو با موضوعاتی از جمله قانون ، دین و مهاجرت، دینداری مسلمانان غربی؛ مسلمانان غربی در فرهنگ و آموزش عالی؛ و موقعیت یابی مسلمانان غربی برگزار شد.

در جلسات پس از ناهار نیز سخنرانی با موضوع «پس از خشونت سیاسی: تنظیم مقررات مهاجرت از دیدگاه فرااقیانوس اطلس» توسط جاناتان لورنس استاد علوم سیاسی دانشکده بوستون ارائه شد. لانگمن و مانداویل سخنان پایانی اختتامیه  را بیان کردند.

گفتنی است انستیتوی فرهنگ ، دین و امور جهانی دانشگاه بوستون، اجتماعی چند رشته ای از محققان است که هدف آن تشویق و حمایت از تحقیقات در راستای نقش دین در امور عمومی می باشد.

این موسسه که در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد ، قدیمی ترین مرکز برای مطالعه دین و امور جهان در ایالات متحده است. و با حمایت مالی موقوفات و کمک های مالی از بنیادهای مختلف تاکنون از ۱۴۰ پروژه تحقیقاتی در ۵ قاره مختلف و انتشار بیش از ۱۴۵ کتاب حمایت نشان داده است.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.