خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجت الاسلام تسخیری: شعار و عمل ما گفتگو با تمام ادیان است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از سفارت ایران در اسلوونی، تسخیری که به منظور شرکت در نشست گفت وگوی ادیان در صدر یک هیأتی به اسلوونی سفر کرده است، شامگاه سه شنبه  در دیدار با “استانیسلاو زوره ” افزود: جایی که منطق و دیالوگ وجود داشته باشد، جنگ دور می شود. محور اسلام و سایر ادیان ابراهیمی، صلح و محبت است.

رئیس مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگ ها ضمن تشریح فعالیت های انجام شده کشورمان در راستای برقراری دیالوگ بین پیروان ادیان و سفرها، دیدارها و گفت و گوهای متعدد با مقامات و نهادهای مذهبی سایر کشورها اعم از ادیان ابراهیم و غیرابراهیمی گفت: معتقدیم که انسان هر چقدر به معنویت نزدیک شود از جرم و جنایت دوری خواهد گزید.

وی ادامه داد: لذا تلاش ما در ایران تقویت پایگاه معنویت است و مستند به متون دینی است.
حجت الاسلام تسخیری ضمن اشاره به اعمال انواع تحریم ها و محاصره ها طی چهل سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: به رغم آن ایران امن ترین کشور منطقه است. ما در ایران شاهد ظهور داعش، النصره، بوکوحرام و … نیستیم، علت این امر این است که ما تمامی ایرانیان را فارغ از مذهبشان، ایرانی و شهروند ایران می دانیم و بدین لحاظ بیشترین تعداد پیروان ادیان ابراهیمی در منطقه در ایران حضور دارند.

حجه الاسلام تسخیری که به همراه هیأتی از محققین و اساتید دانشگاه در حوزه دین جهت شرکت در سومین نشست گفت و گوی ادیان بین ایران و اسلوونی و حضور در کنفرانس علمی گفت و گو بین مسلمانان و مسیحیان طی روزهای نهم تا یازدهم مهرماه سالجاری به اسلوونی سفر کرده است در افتتاحیه این نشست طی سخنانی تاکید کرد: اعتقاد داریم که هرچه برگزاری اینگونه نشست ها افزایش پیدا کند، دل ها به هم نزدیک تر می شود.

وی افزود: همچنین دشمنی ها کمتر شده و از بین می رود و صلح و صفا در جامعه بشری حکمفرما می شود.
وی اضافه کرد: برخی رهبران سیاسی می گویند؛ ما برای جنگ ها، منازعات و درگیری‌ها بیش از هفت هزار میلیارد دلار هزینه کرده ایم، ما اظهار می داریم که چنانچه یکصدم از این هزینه صرف اینگونه نشست ها و گفت و گوها شده بود، جامعه انسانی به گلستان تبدیل می شد.

در این ملاقات اسقف اعظم لوبلیانا که بالاترین سمت مذهبی را در اسلوونی عهده دار است، ضمن تأکید بر لزوم استماع سخنان طرف مقابل براساس احترام متقابل، اظهار داشت: می بایست در قالب این نشست ها و لحظاتی که فراهم می شود از این فرصت ها استفاده نمود و این چنین دیدارها و دیالوگ هایی را ممکن سازیم.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.