خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مهمترین نکاتی که خانم‌های باردار باید در سفر با هواپیما رعایت کنند

در دوران بارداری خانم‌ها معمولا بیشتر استراحت می‌کنند و کمتر از خانه بیرون می‌روند. اما اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد، می‌توان در شرایط حاملگی هم به مسافرت رفت. سفر با هواپیما بهترین گزینه برای بانوان باردار است. اما باید چند نکته را رعایت کرد تا مشکلی پیش نیاید. قبل از خرید بلیط هواپیما این مقاله را بخوانید تا با خیال راحت در این دوران به مسافرت بروید.

قبل از هر چیز با پزشک خود مشورت کنید

هیچکس بهتر از پزشک شخصی، شرایط فیزیکی و بارداری شما را نمی‌داند. قبل از اینکه به فکر تهیه بلیط هواپیما باشید، حتما به دکتر خودتان مراجعه کنید.

توصیه‌های لازم را از پزشک بگیرید. شرایط سفر خود را توضیح دهید تا پزشک نکات درست را به شما منتقل کند. زمان پرواز، مقصد و شرایط هواپیما می‌توانند در حرف‌هایی که دکتر به شما می‌زند، تاثیرگذار باشند.

این را هم در نظر بگیرید که زمان سفرتان می تواند با توجه به زمان حاملگی تغییر کند. معمولا می‌توانید در تمام هفته‌های بارداری به سفر هوایی بروید. اما توصیه می‌شود در دوره دوم بارداری بلیط هواپیما بگیرید و سفر کنید (بارداری به سه دوره تقسیم می‌شود: دوره اول از اول تا هفته دوازدهم، از هفته سیزدهم تا بیست و ششم و از هفته بیست و هفتم تا پایان حاملگی).

اگر بعد از هفت ماهگی بخواهید با هواپیما سفر کنید، باید حتما از پزشک خود نامه داشته باشید. در غیر این صورت برای شما کارت پرواز صادر نمی‌شود.

قبل از پرواز غذاهای سالم بخورید

از خوردن غذاهایی که باعث نفخ می‌شوند، پرهیز کنید. خوراکی‌هایی مثل لوبیا یا حبوبات و کاهو می‌توانند برای شما مشکل ایجاد کنند. نوشیدنی‌های گازدار هم مناسب سفر هوایی یک خانم باردار نیستند. بهتر است سبک سفر کنید و غذاهای مقوی میل کنید.

قبل از پرواز آب زیاد بنوشید. مصرف زیاد آب بدن شما را شاداب نگه می‌دارد. اگر بدن شما کمبود آب داشته باشد، جریان خون به سمت رحم کاهش پیدا می‌کند.

وسایل بهداشتی و ضدعفونی‌کننده همراه داشته باشید

شما شرایط حساس و ویژه‌ای دارید و باید نکات بهداشتی را رعایت کنید. هر روز صدها نفر روی صندلی های هواپیما می‌نشینند و به همه چیز دست می‌زنند. یک ضدعفونی‌کننده دست می‌تواند بدن شما را از وجود ویروس‌ها و باکتری‌ها پاک کند. اگر بخواهید می‌توانید از ماسک و دستکش هم برای ایمنی بیشتر استفاده کنید.

بعد از خرید بلیط هواپیما حتما وسایل مورد نیاز برای سفر خود را تهیه کنید.

در هواپیما روی بهترین صندلی بنشینید

راحتی در پرواز موضوع مهمی برای خانم‌های باردار است. اگر صندلی مناسبی نداشته باشید، در طول پرواز راحت نخواهید بود. وقتی بلیط هواپیما خریدید و می‌خواهید کارت پرواز بگیرید، شرایط خود را به مامور فرودگاه توضیح دهید. ممکن است به خاطر بارداری خدمات ویژه‌ای به شما ارائه کنند.

پوشیدن لباس تنگ هم ممکن است برایتان آزاردهنده باشد. بنابراین لباس مناسب و راحت بپوشید تا در پرواز مسئله‌ای برایتان پیش نیاید.

اگر در روزهای پایانی بارداری هستید، می توانید با بالابر وارد هواپیما شوید. بالا رفتن از پله ها ممکن است برای شرایطی که دارید، مناسب نباشد.

وقتی که می‌خواهید بلیط هواپیما را ارائه دهید و کارت پرواز بگیرید، از مامور فرودگاه درخواست خدمات ویژه کنید. بعد از آن و هنگام رفتن به سمت هواپیما، یک ماشین مخصوص برای شما آماده می‌کنند. این خودرو شما را خیلی راحت به داخل هواپیما منتقل می‌کند.

توصیه‌هایی برای خانم‌های باردار در هواپیما

وقتی وارد هواپیما می‌شوید، شرایط خود را به مهماندار بگویید. به خدمه پرواز بگویید چه چیزهایی نیاز دارید تا از این بابت مشکلی پیش نیاید.

بعد از نشستن، حتما کمربند ایمنی خود را ببندید. کمربند را پایین شکم محکم کنید. این طوری هم کمربند را بسته‌اید، هم فشاری به شما وارد نخواهد شد.

ممکن است پزشک با توجه به شرایط جسمی، توصیه‌هایی به شما کرده باشد. به عنوان مثال راه رفتن در مدت زمان مشخص یا انجام دادن یک ورزش خاص. اگر باید کار خاصی انجام دهید، آن را با مهماندار هواپیما در میان بگذارید تا آنها با شما همکاری‌های لازم را داشته باشند.

به هیچ وجه خودتان چمدان را در جای مخصوص قرار ندهید. از مهماندار بخواهید تا به شما برای بلند کردن چمدان کمک کند. جابه‌جایی وسایل سنگین اصلا برای یک خانم باردار مناسب نیست.

در طول مدت پرواز، میوه و آبمیوه تازه مصرف کنید. میوه‌ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند و برای بچه و خود شما مناسبند.

 سفر کردن در زمان بارداری موضوع ناشناخته‌ای نیست و هزاران نفر در روز، با چنین شرایطی کیلومترها جابه‌جا می‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید، احتیاط کردن و رعایت نکات گفته شده در بالا است.

در حال حاضر شما مسئولیت سالم نگه داشتن یک فرد دیگر هم بر عهده دارید. بنابراین از توصیه‌های ایمنی و بهداشتی مطرح شده غافل نشوید تا برای خود و فرزندتان مشکلی پیش نیاید.

بعد از سنجیدن همه جوانب، می‌توانید با خیال راحت بلیط هواپیما بخرید و برای سفر هوایی خود آماده شوید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.