خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مفتی اسلوونی: برای ملت ایران احترام قائل هستیم

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، حجت الاسلام تسخیری در این دیدار ضمن تشریح فعالیت های انجام شده جمهوری اسلامی ایران در راستای برقراری گفت وگو بین پیروان ادیان و مذاهب اسلامی و فعالیت های علمی و دانشگاهی در این راستا اظهار داشت: ما عظمت و بزرگی ملت ایران را مدیون اسلام و تعالیم اسلامی می دانیم.

وی افزود: معتقدیم چنانچه عظمت و قدرتی در مقابل زور و ستم وجود دارد، از اسلام و تعالیم اسلامی نشأت می گیرد.

حجت الاسلام تسخیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس به هیچ کشوری دست اندازی و تجاوز نکرده و صرفا در مقابل تجاوزات از خود دفاع کرده است.

وی ضمن اشاره به دو پدیده نادرست در جهان حاضر یعنی اسلام هراسی و ایران هراسی افزود: هم اسلام دین رحمت، محبت و برادری است و هم ایرانیان به پشتوانه فرهنگ و تمدن خود با تمامی اقوام رابطه خوبی داشته و دارند.

حجت الاسلام تسخیری ضمن اشاره به شهدای ترور افزود: ما سنگین ترین هزینه ها را در منطقه صرف مبارزه با تروریسم کرده ایم و امید بسیاری داریم که کشورهای اسلامی به یکدیگر نزدیک شوند.

حجت الاسلام تسخیری که به همراه هیأتی از محققین و اساتید دانشگاه در حوزه دین، جهت شرکت در سومین نشست گفت وگوی ادیان بین ایران و اسلوونی و حضور در کنفرانس علمی گفت و گو بین مسلمانان و مسیحیان به اسلوونی سفر کرده است با اسقف اعظم لوبلیانا به عنوان بزرگ ترین مقام مذهبی اسلوونی و نیز رئیس و جمعی از اساتید دانشکده الهیات دانشگاه لوبلیانا دیدار و گفت وگو کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.