خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جاذبه های گردشگری برای دو مقصد محبوب مسافران در تورهای ارزان

باکو ، پایتخت آذربایجان در سواحل غربی دریای خزر است که بزرگترین شهر قفقاز و مهمترین مرکز فرهنگی و تجاری است. علاوه بر اینکه مهمترین مرکز صنعتی ، تجاری و فرهنگی در شرق کشور است ، به عنوان یک بندر نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. آذربایجانی ها اکثریت ساکنان شهر را تشکیل می دهند. بندر باکو مهمترین بندر دریای خزر است. تئاتر ، کتابخانه ، سینما و سایر اماکن فرهنگی در این شهر رایج است.

طبق رتبه بندی Lonely Planet ، باکو یکی از ده مقصد مهم برای زندگی شبانه در جهان است. با توسعه اقتصاد آذربایجان ، از اوایل دهه ۲۰۰۰ بسیاری از مناطق جدید در اطراف شهر ساخته شده است. با وجود زیرساخت های جدید مانند ساختمان ها ، محلات ، خیابان ها ، رستوران ها و سایر مغازه ها  ، باکو به سرعت در حال تغییر است. شهر باکو میزبان بازی های المپیک ۲۰۱۵ اروپا بود. در سال ۲۰۱۷ ، میزبان بازی های همبستگی اسلامی ۲۰۱۷ بود. برج ها ی در طول پوشش مسابقات بزرگ جهانی فرمول یک اروپا که در باکو برگزار شد ، غالباً نمایش داده می شدند.

برج های شعله

برج های شعله (به زبان آذربایجانی: Alov qüllələri) ، آسمان خراش های سه گانه در باکو در تور ارزان باکو آفردار ، جمهوری آذربایجان هستند ، ارتفاع بلندترین برج ۱۸۲ متر (۵۹۷ فوت) است. برجهای شعله  که شعله های آتش را نشان می دهند ، نماد آتش را به عنوان نشان اهورامزدا در زرتشتیان توسط آذربایجان ها و نیز به عنوان زادگاه حضرت زرتشت نشان می دهند. این ساختمانها از ۱۳۰ آپارتمان مسکونی بیش از ۳۳ طبقه تشکیل شده اند ، برج هتل Fairmont که از ۲۵۰ اتاق و ۶۱ آپارتمان دارای سرویس  و بلوک های اداری تشکیل شده است ، همچنین دارای ۳۳۱۱۴ متر مربع مساحت فضای اداری است.

هزینه برج های شعله ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. ساخت و ساز این برج ها در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در سال ۲۰۱۲ تمام شد . هوک  معمار این پروژه بود ، دیا هولدینگ به عنوان پیمانکار طراحی ساخت و هیل بین المللی مدیریت پروژه را ارائه داد. هر کدام از این سه برج دارای کاربری های از قبیل مسکونی ، هتل و مراکز خرید هستند. در ژوئن سال ۲۰۱۴ لامبورگینی اولین شعبه خود را در جمهوری آذربایجان افتتاح کرد که در طبقه همکف برج شرقی برجهای شعله قرار دارد. در سال ۲۰۱۳ ، MIPIM جایزه “بهترین هتل و مجموعه گردشگری” را دریافت کرد.

برج شماره اول از برج های شعله ، بلند ترین برج با ارتفاع ۱۸۲ متر است و در ۳۳ طبقه با کاربری کاملا مسکونی  در قسمت جنوب قرار دارد.همچنین دارای ۱۳۰ آپارتمان مدرن و ۳۱۸ اتاق زیبا می باشد. برج شماره دو با ۳۰ طبقه و ۱۶۱ متر ارتفاع در شرق و بین دو برج دیگر قرار گرفته که هتل فیرمونت نیز در این برج با۳۱۸ اتاق مجلل واقه شده است.برج شماره سه از کوتاه ترین برج های شعله است که ۱۴۰  متر ارتفاع دارد.

 نمای برج های شعله

به گزارش سفر باتو ، برج های شعله شامل سه ساختمان هستند که به صورت  جنوبی ، شرقی و غربی قرار گرفته اند.  نمای سه برج  شعله با استفاده از بیش از ۱۰۰۰۰صفحه نمایش های بزرگ و لامپ LED پرقدرت ، ، طراحی شده است. علاوه بر این نما، شکل برج ها مانند انحناهای سینوسی تشکیل شده اند و به  رنگ آبی هستند که جلوه ای زیبا را برای این برج ها به ارمغان آورده است.

در حدفاصل میان این سه برج شعله ، محوطه ی زیبایی قرار دارد که در آن انواع رستوران ها، سینما و مراکز تفریحی مانند استخر وجود دارد و گردشگران می توانند از آن ها استفاده نمایند.

هتل فریمونت برج

اتاق های مدرن و با تزئین مدرن در هتل فریمونت برج ، از تهویه مطبوع و تلویزیون صفحه تخت برخوردار هستند. همه آنها دارای یک میز کار بزرگ ، مینی بار و پنجره های پانوراما هستند. هر کدام یک حمام مرمر با یک دیوار شیشه ای و گشودنی دارند. اتاق های مهمانخانه دارای ایستگاه های docking iPod و سازندگان قهوه هستند. برخی از اتاق ها به سالن طلای فریمونت دسترسی دارند.

رستوران های فریمونت برج

رستوران های  فریمونت برج، طیف گسترده ای از غذاها ، از جمله غذاهای بین المللی بیسترو و غذاهای محلی را سرو می کند. شما می توانید از کوکتل های اصلی و سنتی در نوار سالن بار لذت ببرید. همچنین کافه Balcon نیز دسر و همچنین مجموعه ای از سالاد ، ساندویچ و سوشی را ارائه می دهد. در تور هند ارزان سفر باتو قیمتهای مکناسب را ببینید.

باشگاه برج

باشگاه جاز منظره خارق العاده ای از دریای خزر دارد و موسیقی ساکسیفون در طول هفته پخش می شود ، همراه با موسیقی پیانو که فضای صمیمی جاز را ایجاد می کند. در آخر هفته ها ، دی جی های با استعداد فضای باورنکردنی را در زمین رقص ایجاد می کنند.

همچنین شما می توانید در همان ساختمان فریمنت باکو ، واقع در برج های شعله ، از فیلم سینمایی پارک سینما ، تنها سینما IMAX در باکو لذت ببرید.

پایان آگهی/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.