خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استاندار قم: استفاده از ظرفیت علمی قم برای تقویت گفتمان بین مذاهب ضروری است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در نشست با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به ایجاد دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها اظهار کرد: رویکرد اصلی در راه اندازی این دفتر استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه ها برای توسعه ی استان و گره گشایی از مشکل هاست.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی و برگزاری دوره های بین المللی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، ادامه داد: این دانشگاه فرصت مناسبی برای نظام مدیریتی کشور و استان است و دانست و انتظار از قم همین است که یک چنین دانشگاه هایی داشته باشد.

سرمست اظهار داشت: تحصیل طلبه های علوم دینی از ۱۳۰ کشور دنیا در جامعه المصطفی و نیز تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم موجب شده تا انتظار تعامل و مشارکت فعال تری  میان چنین مراکزی با دستگاههای اجرایی استان وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارتباط بسیار خوب دانشگاه ادیان و مذاهب با حوزه های علمیه قم را مورد توجه قرار داد و افزود: این امر در دانشگاه های تراز اول دنیا مرسوم است و وجود چنین رویه ای در قم مایه خرسندی است.

استاندار قم با بیان اینکه بحث گفتگوی ادیان و تقریب مذاهب امروزه به عنوان یک اصل شناخته شده است بیان کرد: برخوردهای فکری و نرم، اقتضای جامعه جهانی است که امروزه با توجه به خشونت هایی که دنیا تجربه کرده نیاز به یک گفتمان مشترک داریم.

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران و برخاسته از حوزه علمیه است که ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنان با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت (ع) به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می کند، این دانشگاه در منطقه پردیسان قم قرار دارد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.