خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمایندگان ادیان در فرانسه به ژاک شیراک ادای احترام کردند

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ نمایندگان ادیان اسلام، یهودیت و مسیحیت به ژاک شیراک رئیس جمهور اسبق فرانسه که روز پنجشنبه ٢۶ سپتامبر (۴ مهرماه جاری) درگذشت، ادای احترام کردند. آنها شیراک را فردی مهم و تاثیرگذار برای آزادی ادیان توصیف کردند.

خبرگزاری کاتولیک نوشته که دلیل بوبکر، رئیس شورای مسلمانان فرانسه (CFCM)، وفات ژاک شیراک را «از دست دادن یک شاهد عینی بزرگ زمان» خواند. وی افزود که شیراک همیشه از همبستگی و ادغام حمایت می کرد و از تفرقه بیهوده جلوگیری می نمود.

رئیس شورای مسلمانان فرانسه اضافه کرد که شیراک مسلمانان فرانسه را با «تضمین آزادی دینی مطابق قانون و سکولاریسم» مورد احترام قرار داده بود. به گفته وی شیراک مسئولیت «به رسمیت شناختن و قدردانی ابدی فرانسه از سربازان مسلمان کشته شده در دو جنگ جهانی» را به عهده داشت. او به این منظور یک بنای سمبولیک را در شهر «دوماونت» در محل نبرد «وردون» ساخت.
اسقف استانیسلاس لالان، دبیرکل سابق کنفرانس اسقف های مسیحی در فرانسه، در مصاحبه با روزنامه «لا کرویکس» تاکید کرد که در دوره ریاست جمهوری شیراک، گفتگوی منظم میان کلیسا و دولت برقرار گردید. او ژاک شیراک را فردی «رُک و صمیمی» توصیف کرد.

هایم کورسیا، خاخام ارشد یهودیان فرانسه روز پنجشنبه نوشت: «امروز ما همه یتیم شدیم». او گفت که ژاک شیراک مردی بود که «کنجکاوش برای دانش از جهان یهودیت» و «چشم اندازش برای پیشبرد کشور» در یاد همه هست.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.