خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

الازهر میزبان همایش گفتگوی ادیان و نقش آن در تقویت همزیستی مشترک

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از الدستور، مرکز آموزش مهاجران در الازهر با همکاری مرکز گفتگوی ادیان، همایش «گفتگو و نفش آن در تقویت همزیستی مشترک» را با نظارت دکتر «احمد طیب» شیخ الازهر در شهر «البعوث الاسلامیه» در منطقه العباسیه در قاهره روز گذشته(دوشنبه ۱۵ مهر) برگزار کرد.

این همایش با حضور دکتر «محمد کمال امام» استاد الهیات و عضو مرکز گفتگوی ادیان در الازهر شریف، دکتر «کمال بریقع» هماهنگ کننده مرکز گفتگوی ادیان، دکتر «نهله الصعیدی» رئیس دانشکده علوم اسلامی و مدیر مرکز آموزش مهاجران در الازهر و جمعی از استادان الازهر و شخصیت ها و دانشجویان برگزار شد.

دکتر محمد کمال در این همایش گفت: الازهر برای تقویت صلح بین مسلمانان و غیرمسلمانان تلاش می کنند. ما به اصول گفتگو به عنوان بخش جدایی ناپذیر از ساختار ملی ما نیازمندیم.

کمال افزود: قران کریم به دو مسئله را بیان کرده است؛ اختلاف و اتحاد. تنوع فطرت و قانون کیهانی و همچنین آشنایی سعادت بشر را محقق می کنند.

وی افزود: ساختار قرآن کریم، اصول و قواعدی را برای برپایی زندگی بشر از میان اصول گفتگو بنیانگذاری کرده است.

از سوی دیگر، دکتر کمال بریقع بر ضرورت تسلط بر موانع گفتگو تاکید کرد و گفت: ما مسایلی را می بینیم که شریعت اسلام آنها را نفی کرده است، و تعصبات و کینه های شخصی ازجمله مسایل نهی شده در اسلام است، زیرا این مسایل بر فرآیند گفتگو تاثیر می گذارد، به همین دلیل باید گفتگو در فضایی از مدارا و گذشت و محبت و صلح که بر جامعه مسلمان حاکم است، انجام گیرد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.