خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأکید شیخ الازهر بر گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر، ۱۸ مهرماه، با «سِر جفری آدامز» سفیر انگلیس در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ الازهر در این دیدارضمن ابراز خوشحالی از همکاری میان الازهر و کشور انگلیس در زمینه تبادلات فرهنگی و علمی، بر اهمیت انتخاب موضوعاتی که برای بورسیه‌های تحصیلی دانشجویان در نظر گرفته می‌شود، تأکید کرد.

الطیب همچنین با تأکید بر توجه و اهتمام الازهر به گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان اسلام و مسیحیت، افزود: الازهر مصر توجه ویژه‌ای به روابط میان مسلمانان با کلیساهای انگلستان دارد و حتی مسئولان الازهر سفرهایی به انگلستان، به منظور گفت‌وگو با مسئولان کلیسای کانتربری، انجام داده‌اند تا جوانان شرق و غرب بتوانند ارتباطات بیشتری با یکدیگر برقرار کنند.

سفیر انگلیس در قاهره نیز بر روابط تاریخی میان کشورش و الازهر تأکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر با طرح‌ها و دیدگاه‌های جدید مسئولان الازهر، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این روابط بوده‌ایم.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.