خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سفر به دنیای تاریخ ادیان با موزه لاستوریا

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ تقویت تفکر برادری میان ادیان از گذشته تا به امروز در مرکز توجه پیروان ادیان مختلف قرار گرفته و اهمیت خاصی داشته است در اصل کارشناسان امر تلاش کرده‌اند با پررنگ کردن نقاط مشترک میان ادیان الهی تفکر برادری را در میان پیروان ادیان مختلف تقویت کنند.

این موضوع تا اندازه‌ای اهمیت دارد که برخی از موزه‌ها نیز به عنوان مراکز ثبت تاریخ در این زمینه فعال شدند. یکی از موزه‌هایی که با هدف تقویت تفکر برادری میان ادیان تأسیس شده در اردن قرار گرفته است. این موزه که با نام موزه لاستوریا شناخته می‌شود، در نزدیکی کوه «نیبو» در استان «مادبا» تأسیس شده و معرف میراث فرهنگی، تاریخ و سنن اردن است.

افرادی که از موزه لاستوریا بازدید می‌کنند، به نوعی زندگی از زمان حضرت نوح (ع) تا کنون را نیز مرور می‌کنند، زیرا مجسمه‌های موزه لاستوریا راوی حوادثی که از زمان حضرت نوح (ع) تا به امروز در سرزمین‌هایی، چون اردن، فلسطین، چچن و سوریه اتفاق افتاده است، هستند. برخی از آثار باستانی موجود در این موزه نیز توسعه نیرو‌های مسلح اردن در سال‌های گذشته را حکایت می‌کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.