خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خانلری: ترکیه به بهانه حقوق بشر به امحاء‌فیزیکی منطقه شمال سوریه می‌پردازد

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ کارن خانلری نماینده مسیحیان در مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به حمله اخیر ترکیه به سوریه گفت: حمله اخیر ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه از چندین منظر حائز اهمیت است.

وی افزود: یکی از این موارد تجاوز به تمامیت ارضی سوریه و تخطی از قوانین بین الملل است، ترکیه در این امر دارای تخلفات بسیاری در تاریخ معاصر است که از آن جمله می توان به تجاوز به خاک سوریه، شمال عراق و قبرس اشاره کرد.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت: دخالت مستقیم در امور کشور سوریه از دیگر اقداماتی است که ترکیه مرتکب آن شده است، این مسئله از جهانبینی پان عثمانیستی هیات حاکمه ترکیه نشات می‌گیرد. بر اساس این نوع نگاه، ترکیه خود را متولی کلیه امورات و شئونات کشورهایی می‌داند که زمانی از فتوحات امپراتوری عثمانی بوده‌اند و اکنون سالهاست که با استفاده از مکانیسم‌های تروریستی همانند داعش و جبهه النصره، سعی در به هم ریختن روند صلح خاورمیانه و معادلات سیاسی و امنیتی کشورهای منطقه به نفع خود دارد.

خانلری خاطرنشان کرد: رویکرد و روشی که ترکیه برای ایجاد به اصطلاح امنیت در پیش گرفته این گونه است که به بهانه مبارزه با تروریسم به امحاء فیزیکی منطقه‌ای مملو از شهرها و روستاها از طریق بمباران زمینی و هوایی می پردازد که طی آن شمار زیادی از شهروندان و غیرنظامیان بیگناه نابود می‌شوند که فرآیندی نوین در سیاست ترکیه نیست.

وی ادامه داد: چنین حکومتی که عقبه‌ای غنی در چندین نسل‌کشی و جنایات هولناک دیگر علیه بشریت داشته، امروز نیز بار دیگر با همان روش سعی در حل و فصل مسائل سیاسی امنیتی خود دارد.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس در پایان گفت: از تمامی منظرهای گفته شده، جامعه جهانی باید برخلاف فشارهای مستقیم حامیان ترکیه منجمله رئیس جمهور آمریکا، حمله نظامی ترکیه به سوریه را محکوم کرده و از ادامه آن جلوگیری به عمل آورند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.