خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور فعال مساجد کانادا در هیاهوی انتخاباتی ۲۱ اکتبر / تاکید بر مبارزه با اسلام هراسی

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ برنامه میان ادیانی در مسجد «النور» واقع در «سنت جونز» کانادا برگزار شد تا اطلاعات دقیق تری در مورد کاندیداهای انتخاباتی در اختیار شرکت کنندگان قرار بدهد.

چهل و سومین انتخابات سراسری در کانادا روز ۲۱ اکتبر سال جاری میلادی (دوشنبه ۲۹ مهر) برای انتخاب اعضای مجلس عوام این کشور برگزار می شود.

برگزار کنندگان مراسم میان ادیانی در مسجد النور امیدوارند که بتوانند به افراد تازه وارد کمک کنند تا در یک روند دموکراتیک ،کاندیداهایی مورد نظر خود برای کسب کرسی در مجلس عوام را انتخاب کنند.

حدود ۶۰ نفر با پیشینه های مذهبی مختلف در این مراسم که از سوی انجمن اسلامی سنت جونز ترتیب داده شده بود،شرکت کردند.

در این مراسم سه موضوع مهم که کاندیداهای انتخاباتی باید به آنها توجه ویژه داشته باشند،مطرح شد.

کاهش فقر،کمک به مهاجران و پایان دادن به اسلام هراسی و تبعیض سه مسئله ای هستند که برگزارکنندگان مراسم بررسی کاندیداهای انتخاباتی کانادا در مسجد النور بر آنها تمرکز کردند.

«آیسا اکینترک»،مدیر اجرایی انجمن ایالتی اسلامی در این باره گفت: ما با اعضای مختلف کمیته برگزار کننده ،مشاوره داخلی داشتیم و به این سه موضوع رسیدیم زیرا متوجه شدیم که این مسائل بارها و بارها در دستور کار قرار گرفته اند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

وی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که این ها از مهم ترین مسائل سیاسی هستند که جوامع ایمانی مختلف هم دغدغه آنها را دارند.

کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات از شرق سنت جونز و «مونت پیرل» در جنوب سن جونز برای شرکت در این مراسم دعوت شده بودند.

از مونت پیرل ،کاندیداهای حزب نئو دموکراتیک ،حزب میراث مسیحی و حزب خلق حضور داشتند اما کاندیداهای محافظه کار،لیبرال و حزب سبز غایب بودند.

به طور کلی در این انتخابات ۶ حزب عمده کانادا حضور دارند و انتظار می‌رود که از میان این احزاب ،حزب لیبرال، محافظه‌کار و نئودموکرات روی هم ۸۵ درصد از کرسی‌های مجلس را به دست آورند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.