خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صفر تا صد سفر با تور چابهار تور شیراز

تورهای داخلی همیشه سفر

تور چابهار و تور شیراز از جمله مهمترین و شلوغ ترین تورهای گردشگری داخلی می باشند که توسط شرکت گردشگری و مسافربری همیشه سفر برگزار می شود. از این رو در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با تمام ویژگی های تور چابهار و تور شیراز آشنا کنیم تا بتوانید سفر لذت بخش تری داشته باشید.
چابهار:
شهری بندری در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان است و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، از لحاظ اقتصادی اهمیت زیادی برای کشور دارد. این شهر در چهار فصل سال از آب و هوایی معتدل برخوردار است که به همین دلیل به آن عنوان «چهار بهار» و یا همان «چابهار» داده شده است. این شهر بندری در نزدیکی اقیانوس هند قرار داد که به همین دلیل تنها شهر بندری اقیانوسی در کشور ایران محسوب می شود. برای دسترسی به شهر چابهار تمامی راه های ارتباطی اعم از راه های هوایی، دریایی، زمینی (قطار و ماشین) وجود دارد که بهترین و راحت ترین روش برای بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر، استفاده از تور چابهار می باشد.

جاذبه های گردشگری چابهار

چند نمونه از مهمترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری بندر چابهار در زمان سفر با تور چابهار به شرح ذیل می باشند.

  • بندر گواتر چابهار: این بندر، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری چابهار محسوب می شود که در نزدیک مرز ایران و پاکستان قرار گرفته است. این بندر به دلیل نزدیکی با جنگل های حرا، یکی از مهمترین مناطق حفاظت شده محیط زیست محسوب می شود. از این رو بازدید از این مکان در تور چابهار برنامه ریزی شده است.
  • کوه های گل افشان: در بندر چابهار و در نزدیکی بندری به نام «بندر تنگ» کوه هایی بسیار زیبا و حیرت انگیز وجود دارد که به آن گل افشان گفته می شود. ارتفاع این کوه ۱۰۰ متر می باشد که ۱۰۰ کیلومتر از شهر چابهار فاصله دارد. از بالای این کوه اگر به پایین آن نظاره شود، یک چاله ای به قطر یک متر و عرض نیم متر نمایان است که به طور کامل با گل پوشیده شده است و در فاصله های زمانی مختلفی مقداری گل با صدای حباب مانندی از این چاله خارج می شود.
  • گورستان جن بندر چابهار: این گورستان، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در بندر چابهار به شمار می رود که در آن گورهایی با سنگ قبرهای بسیار بزرگ و عظیم وجود دارد که محل مناسبی برای آن دسته از افرادی است که به دنیای ماوراء الطبیعه علاقه دارند.
  • تالاب صورتی رنگ لیپار چابهار: این تالاب همانطور که از عنوان آن مشخص است، تالابی به رنگ صورتی و به نام لیپار می باشد که به یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.
  • مسجد دزک چابهار: یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بندر چابهار، مسجد جامع دزک می باشد که در ۳ کیلومتری سراوان قرار گرفته است که برای بازدید از آن می توان از تور چابهار استفاده نمود.

سفر به شیراز با تور شیراز

زیبایی های دیدنی و جذاب شهر شیراز نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا از شهرت زیادی برخوردار می باشد. شهر شیراز در جنوب شرقی کشور ایران قرار گرفته است که زیبایی های جهانی آن افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا را به سوی خود جذب می کند. وضعیت آب و هوایی شهر شیراز در تمام بخش های آن ثابت نبوده و دارای ۳ نوع وضعیت آب و هوایی، کوهستانی، معتدل و گرم و خشک می باشد، اما آب و هوای غالب آن معتدل است به طوری که در بیشتر ایام سال از وضعیت آب و هوایی مساعدی برخوردار می باشد.پس وقتی با تور شیراز به دیدن این شهر میروید نگران هیچی نباشید.
اگر تصمیم دارید به این شهر سفر کنید، توصیه می کنیم که از تورهایی که در فصل اردیبهشت برگزار می شوند، استفاده کنید، چرا که این فصل بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های گردشگری شهر شیراز می باشد.

تورهای داخلی تور چابهار و تور شیراز

جاذبه های گردشگری شیراز

در ادامه قصد داریم شما را با چند مورد از بهترین جاذبه های گردشگری شهر شیراز آشنا کنیم:

  • حافظیه: حتی اگر تاکنون به این شهر سفر نکرده اید، بدون شک عنوان حافظیه به گوش شما خورده است. این مکان، آرامگاه شاعر بلند آوازه ایرانی به نام «حافظ شیرازی» می باشد که در قرن هشتم زندگی می کرد. امروزه این مکان به یکی از مهمترین و معروف ترین مناطق دیدنی شهر شیراز تبدیل شده است.
  • حمام وکیل شیراز: این حمام در زمان زندیه در نزدیکی بازار وکیل شهر شیراز و با استفاده از بهترین معماری زمان خود ساخته شد. کف این حمام به طور کامل سنگفرش شده است که در زیر آنها دالان هایی وجود دارد که در آن آب گرم جریان دارد و این گرما باعث گرم شدن محیط داخل حمام می شود.
  • سعدیه: این مکان، محل زندگی سعدی در اواخر عمر او بود که بعد از مرگش در همان مکان دفن شد. این آرامگاه از ۸ ستون ساخته شده است. بر روی آن یک گنبد فیروزه ای قرار دارد.
  • مسجد وکیل شیراز: این مسجد، یکی از مساجد زیبای شهر شیراز است که در زمان زندیه ساخته شد. معماری زیبا و حیرت انگیز این مسجد، همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است.
  • دروازه قرآن: یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در شهر شیراز، دروازه قرآن می باشد که در ورودی شهر قرار گرفته است. این دروازه در دوران زندیه مورد بازسازی قرار گرفت و بعد از آن ۲ قرآن بسیار نفیس و ارزشمند بر روی آن قرار گرفت. اما در دوران رضاخان، این دروازه به دستور شخص شاه ویران شد که بعدها مجددا آن را بنا نهادند.
  • باغ ارم شیراز: در سال ۱۳۹۰ باغ ارم شیراز در کنار ۸ باغ دیگر، به فهرست جهانی یونسکو راه یافتند. این باغ زیبا، دربرگیرنده چندین بنا و باغ گیاه شناسی می باشد. زیبایی های مسحور کننده این باغ، هر ساله افراد زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می کند.

هزینه تور شیراز

شهر شیراز در بین تمامی شهرهای ایران، سهم بسیار زیادی از گردشگری را به خود اختصاص داده است که همین عامل باعث شده است تورهای زیادی در بیشتر ایام سال برای بازدید از شهر شیراز برگزار شود که هر کدام از آنها با توجه به ایام و روزهای اقامت، از هزینه های متفاوتی برخوردار می باشند. برای هر کدام از سفرهای خود و تورهایی که ذکر شد می توانید از طریق سایت همیشه سفر اقدام نمایید.

تورهای داخلی تور چابهار و تور شیراز

هزینه تور چابهار

قیمت تور چابهار در شرکت گردشگری و مسافربری به عواملی مانند نوع هتل و نوع پرواز بستگی دارد به طوری که هرچقدر هتل ها و پروازهای انتخاب شده، امکانات بهتر و با کیفیت تری را ارائه دهند، هزینه تور چابهار به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. برای خرید و رزرو تور چابهار می توانید به سایت همیشه سفر مراجعه نمایید.

برگرفته از وب سایت شرکت خدمات مسافرتی همیشه سفر به آدرس اینترنتیhttps://hamishehsafar.com/

پایان آگهی/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.