خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همه چیز در رابطه با کلاه ایمنی

کلاه ایمنی:

افرادی که در کارگاه ها و محیط های پر خطر دیگر کار می‌کنند همواره در معرض انواع آسیب ها و بخصوص خطر از ناحیه‌ی حساس سر قرار دارند  خطراتی که می‌تواند حتی منجر به مرگ فرد نیز شود. بنابراین رعایت مسائل ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی برای حفاظت از سر امری لازم و ضروری است. البته کاربرد کلاه ایمنی تنها محدود به حفاظت از سر نمی‌شود بلکه برای محافظت نمودن از صورت نیز مفید است. به این ترتیب با استفاده کردن از کلاه ایمنی سر از خطر پرتاب اشیا به سمت آن و یا برخورد کردن به موانع و تجهیزات محافظت می‌شود.

کلاه های ایمنی انواع و اقسام متفاوتی داشته و در دسته ها و گروه های مختلفی طبقه می‌شوند اما در معمول ترین نوع طبقه بندی؛ آن ها را براساس کلاس کلاه ها نام گذاری می‌کنند:

طبقه بندی بر طبق کلاس های مختلف که در این دسته بندی کلاه ها را به کلاس های A؛ B؛C تقسیم می‌نمایند

کلاه کلاس A:

این نوع کلاه بیشتر در معادن و کارگاه های ساختمانی کاربرد دارد چراکه در برابر ضربه مقاوم است؛ اما در برابر جریان برق خیر

کلاه کلاس B:

این نوع کلاه ها مختص کسانی است که در محیط های برقدار کار می‌کنند؛ زیرا که کلاه مقاومت بالایی در برابر شوک الکتریکی و جریان زیاد برق داشته؛ همچنین در برابر سقوط اجسام و اشیا مقاومت خوبی دارد.

کلاه کلاسC:

این نوع کلاه مختص کسانی است که در محیط هایی همچون پالایشگاه ها و یا تصفیه خانه ها کار می‌کنند. این نوع کلاه مخصوص حفاظت در برابر برخورد با اشیا ثابت بوده و توانایی حفاظت شخص در برابر جریان برق و ضربات را نداشته

ویژگی های یک کلاه ایمنی استاندارد:

 سبک بودن کلاه ایمنی یک مزیت است بنابراین نباید وزن آن از ۴۰۰ گرم بیشتر شود

لازم است که جنس کلاه ایمنی از مواد ضد احتراق باشد

همانطور که در بالا نیز اشاره شد کلاه ایمنی در کلاس  B و Aباید در برابر جریان برق عایق باشد

کلاه ایمنی باید برق را تا ولتاژ ۲۰۰۰۰ را  تحمل کند

کلاه ایمنی باید یک ضربه گیر خوب و مقاوم باشد و نیز از نفوذ رطوبت به سر جلوگیری کند

بر طبق استاندارد هایEN ANSI- Z89 ونیز ISO3873 ساخته شده باشد

کلاه ایمنی باید ضد آب باشد

کلاه ایمنی باید دارای بروشوری باشد که در آن اسم کارخانه تولید کننده کلاه و کلاسی که کلاه در آن قرار می‌گیرد و نیز استانداردی که کلاه را تایید می‌کند ذکر شده باشد.

همه چیز در رابطه با کلاه ایمنی

لباس کار:

لباس کار به عنوان یک وسیله‌ی محافظتی شخصی شناخته شده؛ تمام کارکنان بهتر است که با لباس کار متناسب با شغل خود در محل کار حاضر شوند.لباس کار کارکنان لازم است که یکسری خصوصیات بوده و برطبق قواعد و اصول خاصی ساخته شده:

وظیفه‌ی لباس کار به عنوان یک محافظت کننده سراسری محافظت دست ها و پاها در برابر شرایط محیطی است .

لباس کار معمولا به دو فرم دیده می‌شوند؛ نوع یکسره آن و نوع دو تیکه( بلوز و شلوار) و معمولا از جنس الیاف های طبیعی و یا ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی و یا بصورت کاملا شیمیایی و مصنوعی بکار برده می‌شود. البته لازم به ذکر است که هرچه الیاف موجود در لباس طبیعی تر باشد به همان میزان نیز تبادل حرارتی آن افزایش می‌یابد.

در برخی مشاغل خاص و در فصل های سرد سال ممکن است نیاز به لباس های اختصاصی تری باشد همچون: لباس های غیرقابل نفوذ به سرما و رطوبت در سردخانه و یا لباس های ضد حریق و نسوز از جنس پارچه های pvc  در کوره ها؛ لباس های مقاوم در برابر گرما از الیاف خاصی با پوشش آلومینیومی ساخته شده اند که به وسیله‌ی آن ۹۰ درصد اشعه‌ی مادون قرمز برگشت خواهد خورد؛ این نوع لباس ها برای کار در مجاورت  کوره ها و … استفاده دارند.

خصوصیات یک لباس کار ایمن باید به قرار زیر باشد:

v    لباس کار خوب؛ لباس کاری است که متناسب با اندازه بدن ساخته شود

v    لباس کاری که کارکنان قسمت ماشین آلات استفاده می‌کنند نباید به هیچ وجه پاره یا باز باشد یا از روی آن زنجیر؛ ساعت؛ کلید و … آویزان شده باشد.

v    اگر در کاری لازم است کارکنان و کارگران دائم آستین لباس خودرا بالا بزنند؛ بهتر است که از لباس کار آستین کوتاه استفاده شود.

v    لباس کار افرادی که با مواد خورنده و مضر سروکار دارند باید غیر قابل نفوذ به آب و گاز باشد وجنس لباس با موادی که با آن سرو کار دارند متناسب باشد.

v    لباس کار ضد حریق مناسب لباس کاری است که شامل: کلاه؛ دستکش وکفش بصورت یکپارچه و سرهمی است

v    کسانی هم که با مواد اسیدی و رادیو اکتیویته سرکار دارند بایستی از لباس های یک تکه و سرهم و فاقد هرگونه سوراخ و منفذی استفاده کنند.

همه چیز در رابطه با کلاه ایمنی

فروشگاه تجهیزات ایمنی:

PPE کوتاه شده‌ی جمله‌ی personal protecvtive equipment است. که یعنی فراهم آوردن وسایل و لوازم لازم برای تامین نمودن سلامتی و ایمنی فرد در برابر هرگونه خطر؛ بیشتر کارفرمایان به مساله تامین لوازم حفاظت فردی یا همان PPE واقف هستند.

هنگامی که کارفرما تجهیزات ایمنی را برای کارکنان خود خریداری کند باید به مسائل گوناگونی توجه کند  همچون: بازدهی محصول در برابر قیمت پرداختی برای آن و توجه به اینکه آیا جنس مورد نظر ارزش خریداری دارد یا خیر؟

کارکنانی که برای آنان لوازم و تجهیزات PPE خریداری شده از آنجا که برای سلامتی و امنیت شخصی آنان ارزش قائل شده؛  اشتیاق بیشتری به کار نشان داده؛ اما خرید لوازم و تجهیزات ایمنی باید به گونه‌ای باشد که توجیح اقتصادی داشته بنابراین لازم است که از فروشگاهی معتبر و مورد اعتماد خرید کنید چرا که امروزه تنوع این قبیل وسایل در بازار زیاد شده و ممکن فرد برای خرید دچار سردرگمی شود اینجاست که یک فروشگاه تجهیزات ایمنی خوب پیش از فروش وسایل با کیفیت به شما  مشاوره های لازم را ارائه می‌دهد تا بتوانید براساس نیاز خود بهترین و باکیفیت ترین لوازم را انتخاب کنید چرا که انتخاب شما مستقیم با جان کارگران و کارمندانتان سر و کار دارد.

پایان آگهی/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.