خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانش آموز با حجاب آمریکایی را از مسابقه کنار گذاشتند+ عکس

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ الکساندریا ابوکرم، دونده ۱۶ ساله پس از پایان مسابقات در یک مدرسه در اوهایو به علت داشتن حجاب از مسابقه کنار گذاشته شد.

این دختر در سال ۲۰۱۶ شروع به پوشاندن سر خود کرد و از آن زمان تاکنون در سه رشته ورزشی شرکت نموده است. وی در خصوص این اتفاق گفت: بدترین کابوس من به واقعیت تبدیل شده است. تا آنجا که می توانم به خاطر بیاورم، همیشه بدون هیچ مشکلی در مسابقات مدرسه شرکت می کردم.

جالب اینجاست که قبل از شروع مسابقه دوی ۵ کیلومتر، به الکساندریا گفته شده بود که شلوارک خود را تغییر دهد، زیرا با رنگ شلوارک بقیه اعضای تیم مطابقت ندارند. این ورزشکار ۱۶ ساله نیز این درخواست را پذیرفت.

ابوکرم گفت: بلافاصله بعد از اینکه هم تیمی‌هایم را بررسی کردند، من نگران شدم که داوران به دلیل شلوارک سیاه و حجاب برای من مشکل درست کنند. اما آنها به من چیزی نگفتند و من احساس راحتی کردم.

بعد از پایان مسابقه، ابوکرم احساس کرد که مشکلی وجود دارد. او مربی خود را دید که در مورد چیزی با داوران صحبت می‌کند. پس از آن بود که الکساندریا نام خود را در پروتکل نهایی نیافت.

وی ادامه می‌دهد: من مطمئن بودم که این فقط یک اشتباه است. من بلافاصله به طرف هم تیمی‌هایم رفتم و آنها به من گفتند که به دلیل حجاب از مسابقه کنار گذاشته شده ام. قلبم متوقف شد. من فقط آنها را ترک کردم و هم تیمی‌هایم حتی زحمت نکشیدند که در این شرایط دشوار از من حمایت کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.