خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح اولین مسجد در «اتلبرو» آمریکا با حضور رهبران ادیان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ اعضای جامعه اسلامی در «اتلبرو» واقع در ایالت ماساچوست آمریکا، افتتاح مسجد «یاسین» به عنوان اولین مسجد در این منطقه را جشن گرفتند.

پیش از این دسترسی به مکان های عبادی برای بسیاری از افراد محلی در اتلبرو چندان راحت نبود و محدودیت هایی برای نمازگزارانی که می خواستند خود را به مساجد برسانند، وجود داشت تا زمانی که یک مغازه خالی در یکی از محله های این منطقه کشف شد.

در طول یک ماه، این مغازه تبدیل به محل مناسبی برای مسلمانان شد تا مناسک عبادی خود را در آنجا به جای بیاورند.

«محمد یوسف» از رهبران اسلامی در اتلبرو در این باره گفت: سه ماه پیش حتی تصور نمی کردیم که چنین تغییری صورت بگیرد و چنین مسجدی برای مسلمانان ساخته شود.

وی افزود: ما سال ها آرزوی چنین چیزی را داشتیم و مدت های طولانی در انتظار آن بودیم.

یوسف همچنین بیان کرد: اینکه بتوانیم در شهر خود نماز بخوانیم برای ما بسیار ارزشمند و دارای اهمیت است. حال و آینده ما همین جا و همین مسجد است.

«پل هروکس»، شهردار اتلبرو و دیگر رهبران ادیان از جمله «لئورا آبلسون»، خاخام یهودی و «چریل هریس» از کلیسای قبطی ها در مراسم افتتاح مسجد یاسین حضور داشتند.

هریس بیان کرد: افتتاح مسجد یاسین، فرصت مناسبی برای مردم اتلبرو است تا رشد و افزایش تنوع گرایی در این شهر را ببینند و تجربه کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.