خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جمهوری اسلامی ایران، پرچمدار مطالعات زنان در خاورمیانه

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: بسیاری از مدیران و مسوولان علمی و اجرایی به رشته مطالعات زنان و دانش‌آموختگانش بی‌اعتقادند و قسمت تلخ قصه آن است که این افراد بعضاً پستهای مهمی را اشغال کرده‌اند که خاص صاحب نظران و دانش‌آموختگان این رشته است و آنها مانع و سد راه این رشته‌اند.

بهروز حدادی در گفت وگویی با اشاره به تعداد قابل توجه دانشجوی غیرایرانی در حال تحصیل در دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب ابراز داشت: رشته مطالعات خانواده در حال رشد، گسترش و پویایی است و خواهد توانست در حل مسائل و مشکلات اجتماعی، نقش و رسالت خود را ایفا کند.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه پرچمدار و پیشتاز مطالعات زنان است، در عین حال کمبود اساتید در این رشته را گوشزد کرد و گفت: واقعیت این است که ما در یک دوره گذار هستیم و باید صبر کنیم تا دانش‌آموختگان نخبه رشته، رشته امور پژوهشی و سپس آموزشی را به دست گیرند و خود را وقف بهبود واحدهای درسی و کیفیت تدریسی کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: امروزه، این رشته در سطح جهانی بسیار مورد توجه است و تولید محتوا در آن بسیار جدی و عمیق است و هر سال هزاران کتاب و مقاله در سطح عالی و توسط نخبگان نوشته و منتشر می شود اما متاسفانه سیاستگذاران و مدیران و برنامه‌ریزان کارنامه قابل قبولی ندارند که می توان یکی از دلایل آن را عدم شناخت و درک درست از رشته در میان مسوولان اجرایی دانست.

او افزود: متاسفانه با آنکه این رشته با هدف سیاستگذاری و هدایت کلان امور در مسائل خانواده پایه‌گذاری شده، شناخت بسیاری از مسئولان در حد صفر است. بسیاری اسم رشته را نشنیده‌اند و کمترینی که شنیده‌اند، درک درستی از آن ندارند.

حدادی با اشاره به پیچیده بودن مسائل زنان و خانواده در سطح جهانی اظهار کرد: راه‌اندازی رشته مطالعات زن و خانواده در کشور ما هم در ادامه همین مسیر بود ولی متاسفانه این رشته برای بسیاری از ما، نه رشته‌ای جدی و واقعی، بلکه مقوله ای فانتزی است.

به گفته او، بسیاری از مدیران و مسوولان علمی و اجرایی به رشته و دانش‌آموختگانش بی‌اعتقادند و این در نوع مواجهه عملی شان با آن روشن است و قسمت تلخ این قصه آن است که این افراد بعضاً پستهای مهمی را اشغال کرده‌اند که خاص صاحب نظران و دانش‌آموختگان این رشته است و مانع و سد راه این رشته‌اند.

ادامه دارد….

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.