خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تروریست‌ها چقدر به موقع می‌میرند! بازی ترامپ با جسد بغدادی

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ منابع آمریکایی از مرگ «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تکفیری- تروریستی داعش خبر می دهند!

«نیوزویک» به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی از عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش این کشور در استان «ادلب» سوریه علیه «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» خبر داده و نوشته است که واشنگتن «با اطمینان بالا» معتقد است که بغدادی در این حمله کشته شده است.

نیوزویک به نقل از منابع مطلع نوشته است که تیمی از نیروهای ویژه ارتش آمریکا روز شنبه و بعد از دریافت اطلاعات محل حضور البغدادی، این عملیات را انجام داده‌اند. بنا بر این گزارش، محلی که هدف این حمله قرار گرفته، از مدتی پیش تحت نظر قرار داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در توئیتی که به تازگی منتشر کرده، نوشته است : “همین الان یک اتفاق بزرگ رخ داد!”.منظور احتمالی رئیس جمهور آمریکا، کشته شدن “بغدادی” است.

بهتر است به گذشته ای نه چندان دور باز گردیم!حدود هشت سال قبل و در تاریخ ۱ مهٔ ۲۰۱۱ ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ، با دستور باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده توسط نیروهای نظامی آمریکایی در ایبت‌آباد و در جریان تیراندازی در تأسیساتی در داخل خاک پاکستان کشته شد.

باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا، در کاخ سفید و در شامگاه ۱ مه ۲۰۱۱ اعلام کرد که اسامه بن‌لادن، توسط ارتش آمریکا کشته شده‌است.

او پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تحت تعقیب بود. اوباما همچنین گفت: «کسب اطلاعات در رابطه با بن لادن در ماه اوت گذشته افزایش یافت و نهایتاً هفته گذشته ما اطلاعات کافی را در مورد محل پنهانی اسامه بن لادن به دست آوردیم و نیروهای آمریکایی حمله‌ای را در پاکستان انجام دادند و باعث کشته شدن بن لادن شدند. ما هم الان جسد بن لادن را در اختیار داریم. »

هم اکنون مقامات آمریکایی، سخن از «کشته شدن بغدادی» در یک عملیات ویژه خبر می دهند! به راستی چرا دو “تروریست مارکدار “همگی درست یکسال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آن هم در یک عملیات ویژه و توسط نیروهای نظامی این کشور از پای در آمده اند؟!

زمانی که بن لادن کشته شد، موقعیت اوباما در نظرسنجی های عمومی در آمریکا به چالش کشیده شده بود. رئیس جمهور سابق آمریکا سعی کرد از مرگ بن لادن، به عنوان دستمایه ای جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ استفاده کند. البته اوباما در این مسیر موفق شد!

او در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲، از مرگ بن لادن به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه امنیت و سیاست خارجی ایالات متحده یاد کرد!

هم اکنون در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی قرار داریم. ترامپ طی روزهای آتی، از مرگ “ابوبکر البغدادی” و انتشار تصاویر احتمالی جسد چند تکه شده وی، به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ خود در حوزه امنیت و سیاست خارجی ایالات متحده یاد خواهد کرد!

بدیهی است که دموکراتها نیز علی رغم آگاهی نسبت به آنچه در پشت پرده می گذرد، اعتراضی نسبت به این شوی مضحکانه ترامپ نخواهند کرد! در هر حال، دموکراتها باید بدهی خود را به جمهوریخواهان بابت سکوت در قبال کشته شدن بن لادن در سال ۲۰۱۱ تسویه کنند!

سوء استفاده ابزاری مقامات آمریکایی از تروریستهای وابسته به کاخ سفید، موضوع تازه ای نیست! با این حال تمام شدن تاریح مصرف بن لادن و بغدادی برای آمریکا در فاصله یکسال باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰، این داستان را جذاب تر می سازد!

هم اکنون ترامپ در حال بستری سازی برای مانور بر روی مرگ بغدادی است!

در هر حال افکار عمومی آمریکا و جهان باید باور کنند که “بغدادی” در یک “عملیات پیچیده” و به صورت اتفاقی در فاصله “یکسال تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا”،آن هم بر اثر “پیگیری های جدی کاخ سفید” به قتل رسیده است!

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.