خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وحشت در تل‌آویو از بیم حملات تلافی‌جویانه ایران!

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ بنا به گزارش های دریافت شده، سفارت‌خانه های اسرائیل،  رعایت اصول امنیتی و آمادگی برای احتمالات را بر سر نگرانی اورشلیم از این که ایران در حال آمادگی برای حمله نظامی به کشور یهود است، تشدید کرده است. رسانه صهیونیستی تایمز به نقل از رادیو اسرائیل از تازه ترین اقدامات امنیتی تل آویو از بیم حملات تلافی جویانه ایران پرده برداشت.

تشدید اصول امنیتی به علت نگرانی های رو به رشد اورشلیم از برنامه ریزی حمله ای از سوی ایران به انتقام از شبیخون اسرائیل به نایبان جنگی این کشور در منطقه است.

بنا به گزارش روز دوشنبه رادیو اسرائیل، شبکه رادیو و تلویزیون «کان»،” تهران در حال تنظیم طرح حمله علیه هدفهای اسرائیلی است”.

«کان» گفت مقامات رسمی نگرانند که ایران که اکنون «خشن تر و خلاق تر از پیش است»، ممکن است بر آن شود که به هدفهای اسرائیلی بیرون از کشور اسرائیل حمله کند. در این گزارش آمد که چندین هیئت سیاسی به حال آماده باش درآمده اند و به آنها گفته شده است اقدامات احتیاطی معینی را پیش بگیرند. رهبران اسرائیل در هفته گذشته بطور روزافزون علیه تهدیدات فزاینده امنیتی هشدار داده اند.

هفته گذشته، «آویو کوهاوی، رئیس ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل هشدار داد وضعیت «متشنج و مخاطره آمیز» امنیتی در امتداد مرزهای شمالی و جنوبی اسرائیل رو به وخامت است و محتمل است به زدوخورد بینجامد.

کوهاوی به خبرنگاران گفت تهدید اصلی علیه اسرائیل از سوی ایران و نایبان جنگی آن در لبنان، سوریه، و عراق است و گفت نیروی دفاعی در «روند پرشتاب آماده سازی» برای مقابله با احتمال جنگی در جبهه‌های متعدد است.

روز دوشنبه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر گفت ایران می کوشد با موشکهای نقطه-زن از یمن و دیگر جاها در منطقه، به اسرائیل حمله کند. او که در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با «استیون منوچین» وزیر خزانه داری ایالات متحده در اورشلیم سخن میگفت، از واشنگتن خواست تحریمهای اضافه ای علیه ایران وضع کند تا از آنچه به قول او «خیز ایران برای گرفتن همه چیز» در منطقه است، جلوگیری شود.

بنا به بیانیه دفتر نخست وزیر که به زبان انگلیسی منتشر شد، نتانیاهو گفته است «ایران به دنبال تولید تسلیحات وموشکهای نقطه-زن است که بتواند هر هدفی را در خاورمیانه با فاصله پنج تا ده متر بزند». «این را دارند در ایران تولید میکنند».

و افزوده است «میخواهد این تسلیحات را در عراق و سوریه قرار دهند، و زرادخانه ۱۳۰هزار راکت کور لبنان را تبدیل به نقطه-زن کنند». در حال حاضر می توان ادعا کرد که اسرائیل از بیم حمله ایران در آماده باش کامل قرار دارد.

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.