خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جاذبه‌های قشم در سفر با تور های قشم و کیش و مشهد

به گزارش سرویس «بازار» ادیان نیوز (ردنا)؛ قشم جزیره زیبا در آبهای نیلگون خلیج فارس است، این جزیره بزرگ یکی از مقاصد گردشگری ایران محسوب میشود، قشم شامل طبیعت زیبا و مراکز خرید و تفریحی مختلف میشود که توریستهای مختلف را به خود جذب میکند.
آب و هوای مرطوب قشم باعث میشود بهترین زمانها برای سفر به قشم اوایل پاییز تا اوایل بهار باشد.

از دو راه میتوان به جزیره سفر کرد، هوایی و دریایی، برای سفر زمینی ابتدا باید تا بندرعباس بیایید و سپس با لنج از طریق دریا به قشم بروید که مسلماً نسبت به سفر هوایی دارای هزینه کمتری است. از بندرعباس تا قشم سفری حدوداً ۵۰ دقیقه‌ای را خواهید داشت.

قشم شامل هتل‌های خوبی میشود و خدمات مناسبی را به مسافرین ارائه میکنند. هتل الوند ۱، هتل مارینا ۲ و هتل ارم برخی از این هتل‌ها هستند. حتماً از قبل هتل خود را رزرو کنید زیرا گاهی اوقات مسافرین زیادی به قشم میروند و هتل مورد نظر شما ممکن است اتاق نداشته باشد. تور کیش راه به راه را مشاهده کنید.

مهمترین دلیلی که بسیاری قشم را برای سفر انتخاب میکنند خرید کردن است ولی جالب است بدانید این جزیره دارای زیبایی های طبیعی زیادی میشود و تفریحات زیادی دارد، همچنین میتوانید از این جزیره به جزایر نزدیک آن سفر کنید و از دیدنی‌های خلیج فارس نیز لذت ببرید. از شگفتی‌های زیبای جزیره میتوان به غار نمکی اشاره کرد که در بخشی بسیار زیبا قرار دارد. این غار یکی از غارهای نمکی بزرگ در دنیا است.

به دلیل وسعت بسیار زیاد جزیره و نقطه خاص و بکر آن، جزیره قشم پر شده از طبیعت و گونه‌های طبیعی مختلف در کنار همدیگر، میتوانید آنجا از درختان زیبا، جنگلها و بوته زارها و همچنین گونه های مختلف جانوری که در آنجا زیست میکنند دیدن کنید و از کمیاب ترین مناظر مختلف طبیعت آگاه شوید.

جنگل‌های خاص جنوب کشور نیز از جاذبه های طبیعی آنجا محسوب میشود، در قشم جنگل حرا و مانگرو دارای درختان زیبایی هستند و گونه‌های مختلف جانوران مثل پرندگان در آنجا زندگی میکنند که آن را مبدل به نقاطی بسیار زیبا نموده است، برای دیدن پرندگان و برای کسانی که به پرندگان علاقمند هستند جزیره کیش یک جاذبه مهم محسوب میشود زیرا گونه های مختلف و زیادی در این جزیره وجود دارند و در فصول مختلف سال به آنجا سفر میکنند. پیشنهاد می شود تور قشم لحظه آخری بروید.

در جزیره میتوان از لاکپشت‌های خاصی که به آنها لاکپشت عقابی گفته میشود دیدن کرد دیدن کرد و جزو جاذبه‌های جذاب قشم به حساب می‌آیند.

از دیگر نقاط جالب میتوان به دره ستارگان و تندیس اشاره کرد، که برای علاقمندان به نجوم و ستاره شناسی بسیار جذاب است، در آنجا میتوانید از منطقه ای دیدن فرمایید که شبیه یک سیاره بیگانه است و در شب در کنار زیبایی‌های زمینی‌اش دارای شبی پر ستاره و پر نور میشود.

میتوانید در قشم به قواصی و ماهیگیری و انواع تفریحات آبی بپردازید، غواصی در اینجا نسبت به دیگر جاها ارزان و مقرون به صرفه است، میتوانید زیبایی های کف دریا و مرجان ها را با عینک قواصی به بهترین شکل مشاهده فرمایید. و از طبیعت زیر آبی آنجا لذت ببرید. دیوارهای مرجانی قشم یکی از مهمترین جاذبه‌‎ها برای غواصی محسوب میشود که علاقمندانی را از سراسر جهان به خود جذب میکند.

انواع مختلف حیوانات مثل دلفین، سفره ماهی، میگو، عروس دریایی و … در آبهای اطراف جزیره قشم زندگی میکنند، یک نوع ماهی در این جزیره وجود دارد که در زمان مد به داخل ساحل می‎‎‎ایند و میتواند مدتی را در خشکی زندگی کند.

در این جزیره هرساله لاکپشتهای زیادی برای تخمگزاری به ساحل می‌آیند و منظره ای بسیار زیبا را خلق میکنند وقتی که بعد از مدتی بچه‌های این لاکپشتها تلاش دارند به دریا بروند.

از جزیره‌ های اطراف قشم میتوان به هنگام و هرمز اشاره کرد، جزیره هنگام وسعتی برابر با ۵۰ کیلومتر دارد و در جنوب قشم واقع شده و شامل کوه ها و کرانه های صخره ای زیبایی میشود، جنس کوههای این جزیره آهکی است و بلند ترین آنها به ۱۰۶ متر میرسد. در کنار این جزیره میتوانید قایق سواری کنید و آنجا دلفینها به شکل طبیعی مشغول زندگی هستند و اگر خوش شانس باشید میتوانید آنها را از نزدیک مشاهده کنید. ساحل این جزیره هم بسیار با کیفیت و عالی است و برای آبتنی و استراحت کنار ساحل بسیار مناسب است. در آنجا میتوانید محصولاتی کاملاً سنتی را از بازرچه‌های محلی خریداری فرمایید که برای سوغاتی مناسب هستند.

جزیره هرمز دیگر جزیره نزدیک قشم است در آنجا نیز میتوانید غذاهای مختلف محلی را امتحان کنید و از نان محلی بهره ببرید. آنجا انواع و اقسام خوراک‌ها تولید میشوند که در هیچ جای ایران نمونه ای مشابه آنها پیدا نمیکنید. همچنین جزیره شامل بازارچه میشود که میتوانید در آنجا صنایع دستی محلی را خریداری فرمایید یا به قلعه موسوم به قلعه پرتغالی ها سری بزنید. با تور مشهد ارزان سفر کنید.

مردم قشم مردمی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و از گردشگران استقبال میکنند، میتوانید از رستورانها و تفرجگاه های متعدد موجود در این جزیره بهره ببرید و در کنار مردمان محلی اوقات خوشی را بگذرانید.

امیدواریم که با سفر به قشم از این جزیره زیبا و پهناور لذت کافی را ببرید.

پایان رپورتاژ/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.