خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام خمینی(ره) پایه‌گذار وحدت بین مسلمین جهان است

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ هیأت سه نفره از مسئولان جبهه متحده علمای پاکستان شامل محمد امین انصاری، مدیرکل جبهه متحده، عبدالخالق فریدی، رییس جبهه متحده و مسئول حوزه علمیه ستاریه و علی کرارنقوی، معاون رییس جبهه متحده علماء و ازخطبای معروف شیعه در کراچی با هدف تحکیم و گسترش روابط دوجانبه و ایجاد همکاری‌های دینی و فرهنگی با بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی دیدار کردند.

محمدامین انصاری در سخنانی، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های جبهه متحده پاکستان گفت: این مؤسسه به منظور ایجاد و توسعه وحدت و هماهنگی میان فرق اسلامی با کمک و همکاری تعدادی از علمای معتدل شیعه و اهل تسنن تأسیس شد.

عبدالخالق فریدی هم در این دیدار، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر اندیشه‌های ژرف و مدبرانه صلح‌آمیز حضرت امام خمینی(ره) به خصوص نامگذاری ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان «هفته وحدت» و اعلام «روز قدس»، بسیاری از اختلافات مسلمانان از بین رفت.

رییس جبهه متحده افزود: جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای مسلمان تنها کشوری است که همواره از مردم مظلوم فلسطین و قضیه بیت‌المقدس حمایت رسمی را اعلام کرده است.

علی کرارنقوی در سخنانی، با تأکید بر گسترش وحدت بین مسلمین جهان گفت: در گذشته اختلافات شدید مذهبی میان اهل تسنن وشیعه در پاکستان وجود داشته اما پس از تأسیس جبهه متحده علمای پاکستان نه تنها این درگیری‌ها از بین رفت، بلکه مردم و علمای شیعه و اهل تسنن در مراسم‌های دینی یکدیگر به راحتی شرکت می‌کنند.

کیان با قدردانی از تلاش‌های مسئولان جبهه متحده علمای پاکستان در جهت رفع اختلافات و ایجاد وحدت و همبستگی میان مسلمانان گفت: دشمنان اسلام همیشه در راستای منافع خود به دنبال تضعیف امت مسلمان از طریق ایجاد اختلاف و تفرقه فی مابین آنها هستند.

وی آمادگی خانه فرهنگ ایران در کراچی را برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی، دینی و قرآنی در پاکستان اعلام کرد.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کراچی از مسئولان جبهه متحده علمای پاکستان برای شرکت در مراسم روز ولادت با سعادت پیامبر گرانقدر اسلام(ص) و هفته وحدت در تاریخ (۲۴ آبان‌ماه) در محل نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

پایان پیام/ت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.