خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تروریست‌ها دشمن ادیان ابراهیمی هستند

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ در ابتدای نشست «فلسطین، مسجد الاقصی و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و آمریکا» که در حاشیۀ سی‌و‌سومین اجلاس جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه ایران در حوزه حملات تروریستی کشوری منحصر به فردی است گفت: در ایران در کمتر از چند ماه رئیس دیوان عالی کشور، رئیس‌جمهور و نخست وزیر و تعدادی از وزرا و وکلای مجلس ترور شده‌اند اما عاملان این حملات در حال حاضر دفاتر رسمی در اروپا و آمریکا دارند.

وی در ادامه با معرفی منشا اقدامات تروریستی افزود: منشا بسیاری از جنایات و گروهک‌های تروریستی کشورهای غربی و آمریکا و در منطقه ما رژیم منحوس صهیونیستی است و شاهد مثال آن اعتراف سران کشورهای غربی از جمله خانم کلینتون است که گفت دولت آمریکا به وجود آورنده داعش است.

دبیر کل بنیاد هابیلیان در ادامه به ارائه راهکاری برای احقاق حقوق قربانیان ترور پرداخت و اذعان کرد: ما باید مسئله احقاق حقوق قربانیان ترور را با جدیت پیگیری کنیم و تجربیات به دست آمده را برای احقاق حقوق قربانیان ترور به اشتراک بگذاریم تا اتهام حمایت از تروریسم از جامعه مسلمین برداشته شود.

وی با موثر ارزیابی کردن تلاش‌ها در این زمینه افزود: وزیر امورخارجه آمریکا چند وقت پیش اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند خود را قربانی تروریسم نشان دهد. سخن این فرد نشان می‌دهد تلاش‌های ما در این زمینه موثر بوده و باید تلاش بیش‌تری کنیم تا اتحادیه قربانیان ترور جهان اسلام را گسترش دهیم.

در ادامه خاخام دکتر حمامی لاله‌زار مرجع عالی کلیمیان ایران ضمن تبریک هفته وحدت به مسلمانان جهان گفت: نکته‌ای که باید در جهان امروز به آن توجه شود وحدت ادیان و ارزش‌های مشترک ادیان توحیدی است. بعد از ایمان به خداوند و توحید، کرامت انسان و مقام و جایگاه انسانیت دارای ارزش بالایی است. طبق دیدگاه یهودیت تمام خلقت برای انسان صورت گرفته است. خداوند دنیا را برای آبادانی آفریده است و این انسان است که باید دنیا را آباد کند. بنابراین کسی که انسانی را نجات دهد دنیایی را نجات داده است و کسی که انسانی را از بین می‌برد جهانی را از بین برده است و این نشان دهندۀ ارزش جان انسان است.

وی در ادامه افزود: طبق آموزه‌های دین یهود اگر کسی واقعا به خدا اعتقاد داشته باشد نباید به خود اجازه دهد که جان انسانی را بگیرد. ادیان الهی می‌توانند با تکیه بر کرامت انسانی به مقابله با تروریسم بپردازند. خداوند به انسان کرامت داده است و متاسفانه در جهان امروز ما انسان‌هایی هستند که از خود رفتارهایی نشان می‌دهند که حیوانات از آن پرهیز دارند. این موضوع بسیار مایه تاسف است و بنده نیز به عنوان یک یهودی و عضوی از جامعه ایران از اقدامات تروریستی متاسف هستم.

در ادامه این نشست آقای پاک‌آیین معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام و امام صادق (علیه السلام) گفت: کنفرانس وحدت اسلامی امسال در شرایطی برگزار می‌شود که تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در یورش به غزه ۳۴ نفر را به شهادت رسانده است. پذیرش آتش بس امروز توسط صهیونیست‌ها نشان دهندۀ پیروزی محور مقاومت است. ما در جهان اسلام صهیونیست‌ها را مادر تروریسم و مقاومت فلسطین را گروه مبارز با تروریسم می‌دانیم.

وی در ادامه با برشمردن مصادیق اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: سوابقی که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها مادر تروریسم هستند این موارد هستند: در ۲۲ مارس ۲۰۰۴ شیخ احمد یاسین رهبر معنوی حماس در حالی که از نماز صبح به همراه خانواده‌اش باز می‌گشت توسط راکت‌های هلیکوپتر صهیونیستی ترور شد. همچنین اسرائیل با پرتاب یک بمب ۲۰۰۰ پوندی روی منزل ردان نیان، وی را به همراه ۱۵ نفر دیگر به شهادت رساند. حتی در پرونده اسرائیل ترور یهودیان نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: تاریخ مردم فلسطین در مبارزه با صهیونیسم با جنایت این رژیم و تروریسم این رژیم همراه بوده است. آمریکا نیز حامی اصلی تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی است و تمامی قطعنامه‌ها علیه این رژیم را وتو کرده است.

وی در پایان گفت: همۀ علما و صاحب‌نظرانی که وظیفۀ هدایت افکار عمومی را دارند، باید با برگزاری نشست‌ها به افشای حقوق بشر آمریکایی بپردازند. باید اندیشمندان در حوزۀ تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی گفتمان‌سازی داشته باشند. حرک گروه‌های مقاومت در منطقه و کشورهای غرب آسیا باید مورد توجه نخبگان باشند.

محمد بنایی جانباز ترور که در دهۀ ۶۰ به دست منافقین ترور شد دیگر سخنران این برنامه بود. ور در سخنان خود گفت: بسیار خوشحال هستم که ادیان الهی و مذاهب اسلامی در موضع تروریسم اتفاق نظر دارند. وقتی فردی ترور می‌شود تنها یک نفر ترور نمی‌شود بلکه افراد زیادی از جمله خانواده و اطرافیانش ترور می‌شوند. امروز ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم است و برادران ما در کشورهای اسلامی باید بدانند که همچون جمهوری اسلامی نباید به سازمان‌های بین‌المللی اعتماد کرد. امروزه باید با اتحاد به مبارزه با پدیدۀ شوم تروریسم برویم.

سمیه سادات تارا، فرزند شهید تارا نیز طی سخنانی کوتاه گفت: طبق گفتۀ امام خمینی (ره)، منافقین و تروریست‌ها که در راس آنها آمریکا و اسرائیل است خیال می‌کنند با تروریسم اتحاد ما از بین خواهد رفت. در صورتی که این گونه نیست و اتحاد میان ما و اتحاد میان شیعه و سنی از بین نخواهد رفت.

در ادامه این نشست آیت‌الله دکتر محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اینکه انسان به نقطه‌ای برسد که بتواند جان خودش را فدای خدا کند مقام والایی است که قرآن از آن به اسلام یاد می‌کند. خانواده‌هایی که شهدایی را در راه اسلام برای مبارزه با طاغوت تقدیم کرده‌اند، در حقیقت با خدا معامله کرده‌اند و خدا خریدار جان آنها است. اینها آنچه داشته‌اند در راه خدا تقدیم کرده‌اند و خدا نیز همه وجودشان را خدایی می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با مبارک دانستن تشکیل اتحادیه قربانیان ترور جهان اسلام افزود: ما همه امیدواریم با این اتحادیه مبارک قربانیان ترور کرامت انسان افزایش یابد. این اتحادیه نمایندۀ ادیان ابراهیمی است. وظیفۀ این اتحادیه است که از جهانیان بپرسد که چرا این افراد ترور شده‌اند؟ قربانیان و شهدای ترور چه گناهی داشته‌اند؟

وی در پایان گفت: این شهدا نماد ارزش‌های الهی هستند و تروریست‌ها چون با این نمادها دشمن هستند ایشان را ترور کرده‌اند. میان شهدای ترور و اسلام ابراهیمی قرابت وجود دارد و این نشان دهندۀ آن است که تروریست‌ها با ادیان ابراهیمی دشمن هستند.

مولوی توکلی، امام جمعه تایباد دیگر سخنران این نشست بود. وی بیان داشت: شهدای ترور نماد شهادت در دین حق هستند. دین اسلام، دین حقی است و از روزهای اول پیدایش اسلام، شهدای اسلام شهدای ترور بودند. همچون حضرت یاسر و سمیه. دشمنان اسلام کسانی را که برای اعتلای دین‌شان تلاش کنند را بر نمی‌تابند و آنها را حذف می‌کنند. در حالی که درکی از حقیقت ندارند و نمی‌دانند که حذف یک انسان مخلص دردی از دردهای آنها را برطرف نمی‌کند. هنگامی که فرد مخلصی از میان برود خداوند ده‌ها نفر را جایگزین او می‌کند.

سیدمحمدهادی هادی، رئیس بنیاد پیامبر اعظم افغانستان و عضو مجمع عالی تقریب مذاهب اسلامی نیز در سخنانی کوتاه گفت: افغانستان ۴۱ سال است که درگیر جنگ با دو ابرقدرت است. افغانستان امروزه خانه شهداست. افغانستان قتل و غارت و ترور را به خوبی درک می کند.

مولوی حبیب‌الله حسام رئیس شورای حکومتی افغانستان نیز در کوتاه بیان داشت: پدیده ترور در سلسلۀ زندگی انبیای الهی بوده و تا روز قیامت نیز ادامه خواهد داشت. قربانی‌شدن از سلسلۀ ترور در میان فزرندان حقیقی دین اسلام وجود داشته است.

آخرین سخنران این نشست فزرند شهید عباس گودرزی بود. وی با معرفی پدر شهیدش گفت: پدر من کارگردان و مستندساز دفاع مقدس بود. ایشان به همراه شهید شوشتری در استان سیستان‌وبلوچستان در سال ۸۸ ترور شد. تروریست‌ها نه شیعه نه سنی و نه مسیحی و یهودی نیستند. تروریست‌ها در حقیقت کفار هستند.

در پایان این نشست نیز بیانیۀ پایانی اتحادیه جهانی قربانیان ترور قرائت شد.

گفتنی است شهید ابوالعطا فرماندۀ نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که چند روز گذشته به دست نظامیان صهیونیست ترور شد و به شهادت رسید، از جمله میهمانان امسال مجمع جهانی تقریب مذاهب و مدعو این نشست بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.