خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گفتار نیک و کردار نیک از دیرباز در جامعه ما به‌عنوان یک اصل پذیرفته شده است

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ برنامه «کتاب؛ وحدت ادیان» ۲۳ آبان با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور، دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از زرتشتیان استان یزد در محل مجتمع مارکار این شهر برگزار شد.

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: ما جامعه‌ای سیاسی نیستیم بلکه جامعه‌ای فرهنگی هستیم و دغدغه ما پیشرفت کشور است و هر کاری که انجام می‌دهیم، در راستای پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به پیشینه نام «مارکار» در استان یزد افزود: مارکار، نام فردی بوده که از دیرباز اقدامات خیری داشته که ساعت و مرکز خیری از جمله این اقدامات وی بوده و این نام نیز برای مردم یزد بسیار شناخته شده است.

محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت: از دیرباز گفتار نیک و کردار نیک به عنوان اصول مهم در جامعه ما مطرح بوده است؛ به‌نحوی که اگر گفتار و کردار ما به اندیشه و عمق آدمی رسوخ پیدا نکند، انسان تصنعی می‌شود.

وی افزود: اگرچه در آیین زرتشت، آموزش و بهداشت به عنوان دغدغه‌ای مطرح بوده اما این شاخص‌ها به عنوان دغدغه‌هایی برای جامعه نیز بوده که برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام شده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: امروز ما آرزومندیم که با گسترش دانش با دانش‌اندوزی همراه شویم و بر این اساس برای آینده سرزمین خود کارهای اساسی انجام دهیم.

جوادی گفت: دغدغه ایران، دغدغه و اهتمام مشترک ما است و همه ما برای ایرانی سربلند تلاش می‌کنیم و در کنار هم با برادری زندگی می‌کنیم.

وی افزود: نکته اصلی پیام پیامبران، راستی و نیکی بوده است که تمامی پیامبران هدف خود را بر اساس آموزه‌های الهی قرار داده‌اند و امروز نیز ما باید در این جهت تلاش کنیم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: ایران تمدن بزرگی داشته که بخش عمده آن نیکی، مهربانی و بخشندگی است که امیدواریم در هیچ شرایطی شکنندگی نداشته باشد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.