خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأکید بر احترام به تنوع دینی و مبارزه با تروریسم در نشست باکو

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ آیین اختتامیه دومین همایش بین‌المللی رهبران دینی و مسئولان امور دینی کشورهای مختلف جهان، دیروز، ۲۴ آبان ماه، برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست با صدور بیانیه‌ای، سازمان ملل متحد و سازمان‌های جهانی و منطقه‌ای را به تلاش برای ایجاد تفاهم و همکاری میان تمدن‌های مختلف و اتخاذ تدابیری به منظور مقابله با انجام فعالیت‌های تروریستی و ضد انسانی به نام دین فراخواندند.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه انجام اقدامات تروریستی علیه یک دین در حقیقت همه ادیان را هدف قرار داده است، از سازمان‌های بین‌المللی خواستند مانع استفاده تروریست‌ها از ارزش‌های مقدس دینی برای رسیدن به اهداف پست خود شوند.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین خواستار تقویت همکاری‌ها برای مقابله با تبلیغات و ایدئولوژی‌های مروج خشونت‌های دینی و نژادی و همچنین بررسی مشکلات آوارگان و مهاجران شدند.

حمایت از تلاش‌های سازمان ملل در راستای تقویت گفتمان جهانی و همچنین تلاش برای ممانعت از انجام خشونت در اماکن مقدس از جمله قدس شریف، احترام به منشور سازمان ملل متحد و اصول و مبانی قوانین بین‌المللی و حل اختلافات از جمله اختلافات خاورمیانه و اختلافات میان ارمنستان و آذربایجان در مورد منطقه کوهستانی قره باغ از دیگر مواردی بود که در بیانیه پایانی نشست باکو بر آن تاکید شد.

یادآور می‌شود، دومین همایش بین‌المللی رهبران مذهبی و مسئولان امور دینی کشورهای مختلف جهان روز پنجشنبه، ۲۳ آبان‌ماه، با حضور نمایندگان ۷۰ کشور جهان از جمله ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، آغاز شد و دیروز به کار خود پایان داد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.