خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راهپیمایی اعتراضی در فرانسه نسبت به خشونت‌ علیه زنان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ شبکه خبر فرانسه اعلام کرد، راهپیمایی در اعتراض به خشونت علیه زنان در پاریس و دیگر شهرهای این کشور امروز(شنبه) دو روز مانده به «روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان» آغاز شده است.

از ۲۵ نوامبر(۴ آذرماه) سال ۱۹۸۱، این روز به عنوان «روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان» انتخاب شده ‌است.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد، انتظار می‌رود امروز هزاران نفر از مردم فرانسه در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای این کشور برای محکوم کردن خشونت‌های جنسی که از ابتدای امسال تاکنون افزایش زیادی داشته راهپیمایی کنند.
راهپیمایی در شهر پاریس برای ساعت ۱۴ به وقت محلی برنامه‌ریزی شده بود.

سال گذشته ۵۰ هزار نفر از مردم فرانسه در محکومیت خشونت علیه زنان راهپیمایی کردند که از این مجموع ۳۰ هزار نفر مربوط به پاریس بوده است.

طبق آمار وزارت کشور فرانسه، هر سه روز، یک زن در این کشور قربانی خشونت خانگی می‌شود.

براساس برآوردها، برای جلوگیری از خشونت علیه زنان یک میلیارد یورو اعتبار نیاز است آن هم در حالی که وزیر «برابری جنسیتی» فرانسه پیشتر اعلام کرده بود، «صندوق ویژه فقط یک میلیون یورو برای انجمن‌های میدانی فعال در این زمینه اختصاص داده است.»

در اوایل ماه ژوئیه(تیرماه) بدنبال انتشار آمار تعداد زنانی که در فرانسه به دست همسران کنونی و یا سابق خود به قتل رسیده‌اند، رئیس جمهوری فرانسه در توئیتی از زنان فرانسوی عذرخواهی کرد. «امانوئل مکرون» با انتشار اسامی این زنان در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «خانم‌ها، من از شما عذر می‌خواهم؛ جمهوری فرانسه نتوانست بخوبی از شما محافظت کند.»

یکی از دلایل پیروزی مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری، وعده «پایان دادن به خشونت علیه زنان» بود اما با رشد شدید خشونت‌های مرگبار علیه زنان، فعالان حقوق زنان خواستار دخالت دولت و پایان دادن به آنچه که «قتل عام» خواندند، شدند.

به گزارش شبکه خبر فرانسه، آمار زن‌کشی در فرانسه از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به رقم ۱۳۷ نفر رسیده که نسبت به مجموع قربانیان سال گذشته میلادی افزایش چشمگیری داشته است.

براساس آمار رسمی اعلام شده، مجموع زنان قربانی خشونت جنسی و خانگی در فرانسه در سال گذشته ۱۲۱ نفر بوده که طبق آمار اعلامی از سوی گروه‌های تخصصی در این حوزه، شمار زنانی که از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون توسط همسر و یا شرکای زندگی خود به قتل رسیده‌اند ۱۵ نفر بیشتر از مجموع آمار سال گذشته است.

همچنین در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۳۰ زن توسط همسر یا شریک زندگی خود در فرانسه کشته شدند در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۱۲۳ نفر رسید. در مجموع سالانه ۲۲۰ هزار زن در فرانسه خشونت‌جنسی و خانگی را تجربه می‌کنند به گونه‌ای که در هر هفت دقیقه، یک زن در این کشور تحت چنین خشونت‌هایی قرار می‌گیرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.