خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد مورخ آمریکایی از بی اعتنایی غرب به رنج مسلمانان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ یک مورخ آمریکایی گفت ، غرب نمی خواهد رنج های مسلمانان و ترکان را در مجامع بین المللی بررسی کند.

ویلیام هولت در گفتگو با خبرنگاران درباره قتل عام و آزار و شکنجه هایی که ترکان مسلمان هنگامی که مجبور به فرار از بلغارستان به ترکیه در جریان جنگ روس و عثمانی با آن روبرو شدند ، گفت: میزان آزار و شکنجه مسلمانان در آن دوره به اندازه کافی در ترکیه یا مجامع بین المللی شناخته نمی شود.

وی با بیان اینکه غرب ، رنج های مسلمانان را انکار می کند ، افزود: دلایل این امر مستشرق بودن ، خصومت با ترکان و اسلام و لابی های مسیحیان در غرب است.

هولت ادامه داد: حوادثی که در طول جنگ رخ داده اند به صورت یک جانبه منعکس می شوند.

در جنگ ۱۸۷۷-۷۸ ، امپراتوری عثمانی قفقاز را از دست داد و سایر ملل مسیحی ارتدکس در بالکان به استقلال رسیدند.

مساجد، پناهگاه آوارگان

این مورخ خاطرنشان کرد: مسلمانانی که مجبور به فرار از بلغارستان به ترکیه شدند ، به چندین مسجد – از جمله ایاصوفیه – در استانبول پناه بردند.

وی با تشریح داستان مهاجران از طریق نقاشی یک نقاش مجارستانی ، گفت: در این نقاشی ، می توانید پناهجویان را در داخل ایاصوفیه مشاهده کنید . در سال ۱۸۷۷ ، حدود ۴۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ پناهنده در این مسجد در حدود ۴ ماه زندگی کردند. مهاجران بسیار بیمار بودند.

وی گفت: کودکان ، مردان سالخورده و زنان را می توان در نقاشی مشاهده کرد. این شاید یک داستان فراموش شده از ایاصوفیه باشد.

این مورخ همچنین با اظهارنظر درباره وقایع ۱۹۱۵ در دوران عثمانی ، خاطرنشان کرد: وقتی مسلمانان مورد ستم واقع می شوند ، غرب گفت که این یک جنگ داخلی است ، اما وقتی مسیحیان تحت ستم واقع می شوند ، آن را «نسل کشی» می نامند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.