خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیخ کامل الفهداوی: آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد ظلم در جهان هستند

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ شیخ کامل الفهداوی، یکی از علمای اهل سنت عراق و سخنگوی شورای علمای پیوند محمدی عراق در گفت وگویی، با بیان اینکه وحدت اسلامی جایگاه بسیار مهمی در مکتب نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) داشته است، گفت: خداوند متعال در آیه ۱۳ سوره شوری می فرماید «شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّینِ مَا وَصَّىٰ بِهِ نُوحًا وَالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَمَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَىٰ وَعِیسَىٰ أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ»[۱]، سایر انبیاء الهی نیز در راستای دعوت به دین واحد و کنار گذاشتن اختلافات تلاش وافری انجام می دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در کمین نشسته اند که از هر گونه اختلاف به سود خود بهره ببرند، اظهار داشت: امت اسلامی باید وحدت خود را حفظ کنند. یکی از مسائل مهمی که در دوران کنونی باید مورد توجه قرار گیرد، مساله فلسطینی است که مردمشان از سرزمین های خود اخراج شده اند و اراضی آنان اشغال شده است. امت اسلامی باید در راستای بازگشت مردم فلسطین به اراضی خود تلاش کنند و این مردم مظلوم را فراموش نسازند.

این روحانی برجسته اهل سنت، آمریکا و رژیم صهیونیستی را نماد ظلم در جهان توصیف کرد و بیان داشت: جهانیان یا از دشمنان فلسطین و یا از مردم این کشور حمایت می کنند، بنابراین آنان در برابر آزمون بزرگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مردم عراق متحد هستند، افزود: ملت عراق اکنون به خوبی فهمیده اند که جریان تروریستی داعش را رژیم اشغالگر صهیونیستی، آمریکا و عربستان تاسیس کرده اند. داعش از هیچ جنایتی در عراق دریغ نورزید و علاوه بر اشغال خاک این کشور، مردم را نیز قلع و قمع کرد.

شیخ کامل الفهداوی تصریح کرد: ملت عراق، آغوش خود را در برابر کشورهای همسایه خود به ویژه جمهوری اسلامی ایران که موضع واضحی در برابر جریان تروریستی داعش داشته است، باز کرده اند.

—————————

[۱] (آیینی را برای شما تشریع کرد که به نوح توصیه کرده بود؛ و آنچه را بر تو وحی فرستادیم و به ابراهیم و موسی و عیسی سفارش کردیم این بود که: دین را برپا دارید و در آن تفرقه ایجاد نکنید!)

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.