خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیامک مره‌صدق: وحدت در دیدگاه یهودیت یک اصل اساسی است

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ امام خمینی (ره) از واژه وحدت به عنوان یک استراتژی در جهت حفظ یک کشور نام می‌برد و منافع، انسجام و حفظ عزت مسلمانان را در گرو این کلمه می‌داند. در حقیقت می‌توان وحدت و همبستگی ملی و اسلامی را از مفاهیم و دال‌های مرکزی گفتمان امام خمینی (ره) دانست که فرموده است: «اگر مسلمین عزت و عظمتی که در صدر اسلام داشتند را بازیابند، و به اسلام و وحدت کلمه روی آورند، قدرت و شجاعت مافوق الطبیعه که بر محور اسلام بود به وجود می آید.»

قرآن کریم در مورد معنا، اهمیت و ضرورت وحدت اسلامی می‌فرماید “واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرّقوا” اعتصام به حبل الله برای هر مسلمان یک وظیفه است؛ اما قرآن اکتفا نمی‌کند به اینکه ما را به اعتصام به حبل الله امر کند، بلکه به ما می‌گوید که اعتصام به حبل الله را در هیئت اجتماع انجام بدهید؛ «جمیعاً»؛ همه با هم اعتصام کنید؛ و این اجتماع و این اتحاد، یک واجب دیگر است. بنابراین، علاوه بر اینکه مسلمان باید معتصم به حبل الله باشد، باید این اعتصام را به همراه دیگرِ مسلمان‌ها و همدست با آن‌ها انجام دهد.

دشمنان اسلام همواره به دنبال ضربه زدن به دین مبین اسلام بوده و سعی داشته اند با اختلاف افکنی میان مذهب اسلام به ویژه برجسته کردن اختلاف میان شیعه و سنی آنان را دچار آشوب کنند. رهبر کبیر انقلاب با درایت و دوراندیشی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان برضد اتحاد مسلمانان با طرح مسئله وحدت شیعه و سنی سعی در حل اختلاف میان آنان داشت و یک هفته اختلاف نظر در میلاد پیامبر اعظم (ص) را به نام هفته وحدت اعلام کردند. ۱۲ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت و ۱۷ این ماه به روایت اهل شیعه است که به هفته وحدت نام گذاری شده است.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود استقلال، آزادی و عدالت را لازمه و زمینه‌ساز وحدت تلقی می‌کند و مسائلی همچون فلسطین، مناسک حج و مراسم برائت از مشرکین را لازمه ایجاد وحدت دانسته است.به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) گفتگویی با سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس داشته ایم که در زیر می‌خوانید:

تمام موحدان جهان باید در برابر استکبار متحد و یکصدا باشند

سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: همه موحدین جهان در شرایط فعلی که کفر در برابر خداپرستان ایستاده است باید با حفظ اتحاد خود حول محور توحید، نبوت و معاد که نقطه مشترک تمام ادیان الهی است کنار یکدیگر یکصدا با استکبار، ظلم و خشونت مبارزه کنند و مقابل رفتار‌های سرکوب گرانه و حرکت‌های ضد انسانی همانند داعش و فاشیسم بایستند.

وی با اشاره به اینکه جنایت‌ها و حرکات ضد اسلامی که به عنوان اسلام هراسی در اروپا رواج پیدا کرده است به یک اندازه محکوم و غیرالهی هستند، افزود: تمام موحدیان جهان باید با پیروی از رهبر معنوی موحدان جهان حضرت آیت الله خامنه (مدظله العالی) به مبارزه با زورگویان، مستکبران و ملحدین بپردازند تا وعده خداوند به وارثان حقیقی که مستضعفان و موحدین هستند تعلق گیرد.

در تفکرات یهودیان وحدت یک اصل اساسی است

مره‌صدق عنوان داشت: وحدت در دیدگاه تفکر یهودیت از اصول اساسی و مهم است تا جایی که خداوند ممکن است گناهان مردم را به بهانه اتحادی که بین خود دارند ببخشد. در روایتی آمده است که حضرت هارون در جواب حضرت موسی در رابطه با انحرافی که در نبود این پیامبر مرتکب شده بود گفت: “از تفرقه ترسیدم و تند با آن مقابله نکردم” و حضرت موسی این حرف را در آن شرایط پذیرفته و او را بخشیدند؛ لذا حفظ وحدت، همراهی و همدلی بین مردم خیلی ضروری است و دودستگی و تفرقه تنها باعث نفوذ شیاطین و حرکت بر علیه موحدین خواهد شد.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولین عالی رتبه نظام به خصوص امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت تاکید داشته اند. رهبری معظم انقلاب بار‌ها فرموده اند وظیفه همه پیروان راستین الهی عمل به دستورات الهی و توحیدی در مبارزه با ستمگران و مستکبران بین المللی است و مسئولین باید شرایطی فراهم کنند تا اختلافات جزئی بین ادیان توحیدی، گروه‌های قومی و یا زبان‌های مختلف به وجود نیاید و زود رفع شود، زیرا وحدت خط اول ارزش‌های الهی و منافع ملی ایران اسلامی است.

بیگانگان با حمایت از اقلیت های دینی هدفی جز ضربه به نظام ندارند

وی با بیان این مطلب که مسئولین باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا وحدت بین اقلیت‌های دینی عمیق‌تر شود، ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت ادیان توحیدی بر اساس سرزمین و کشور مشترک وجود داشت، اما بعد از انقلاب، توحید، معاد و نبوت نیز به آن اضافه شد و ما شاهد این بودیم که پیروان ادیان الهی به شریعت خود پایبندی بیشتری پیدا کرده اند به ویژه در جامعه کلیمی این موضوع بیشتر دیده شد.

مره‌صدق در پایان تاکید داشت: زمانی که ما در بین دشمنان در تنگنا قرار می‌گیریم باید وحدت خود را حفظ کنیم، زیرا هیچ خارجی و بیگانه دلسوز ما نیست. اگر کسی در خارج از کشور به بهانه دفاع از اقلیت‌های دینی نژاد و زبان‌های مختلف اشک تمساح می‌ریزد هدفی جز ضربه زدن به منافع ملی و وحدت ما ندارد و ما نباید بگذاریم وحدت ملی مورد سوء استفاده دسیسه چینان و تفرقه افکنان قرار گیرد.

پایان پیام/ن

تمام ادیان الهی باید در برابر استکبار متحد و یکصدا باشند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.